Komisk början på året

Nu kan jag skratta åt det. Kunde jag på sätt o vis då oxå. Dock kan det inte ha varit speciellt kul för andra. Speciellt inte för de som har svårt att gå eller bära.
 
Jag vaknade dagen efter nyårsafton och började kolla mobilen. Ser på en sida på facebook att det var översvämning på min gård. (En akut vattenläcka enligt UBRO). En person hade postat bilder på facebook sidan. Det var verkligen inte lite vatten. Och vårt vatten var avstängt medans det letades efter problemet och lagades. Ingen visste just då hur länge vattnet skulle vara avstängt. Min första tanke var *Vilken tur att jag tvättade håret kvällen innan*
Duscha kunde jag göra på båten. Ja jag skulle i väg och vara borta tills nästa dag så vattenproblemet drabbade knappt mig. Och det fanns tillräkligt med vatten för att kunna spola toan.
 
När jag gick hemifrån så såg jag att det stod en vattenbil en bit bort så att de som drabbats kunde hämta vatten.
När jag kom hem dagen därpå så var vattnet på igen.
 
Snacka om början på det nya året lixom.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0