Helt dränkt

I bland är man inte så smart. Med tanke på hur vädret har varit i dag så kan man ju tycka att jag borde ha tänkt på att ta med paraplyet när ungarna skulle gå till gymnastiken. Men icke. Det lämnade jag kvar på jobbet. Det tar ungefär 15 min kanske att gå till gymnastiken (och samma tillbaka dårå).
Dit, inga problem. Hem, stora problem XD
Vi hade inte hunnit jätte långt när himlen plötsligt öppnade sig.
Min tanke *Typiskt*
 
När jag kom tillbaka till jobbet så var jag helt dränkt. Eller inte helt. Baksidan av byxorna var tort. Troligen för att det mesta av regnet kom frammifrån.
En unge i 3an stod och stirra på mig med gapande mun.
Jag kan inte ha sett klok ut. Som tur var så skulle jag sluta strax och jag hade en extra jacka på jobbet. Dock inga extra byxor.
 
När jag kom ut från jobbet så hade det sluta regna (Regnade alltså typ bara under promenaden. Tack för den). Kändes som himlen skrattade åt mig. Ha ha där fick du XD
 
Men jag som försöker se det positiva i det negativa för det mesta. Det är en extrem skön känsla när man får av sig de kalla kläderna och får ta en varm dusch. En sådan dusch är skönare än när man får för sig att duscha annars :P
 
Och nog för att jag hade tänkt tvätta mina byxor men det där var faan löjligt XD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0