En sorgens dag

Okej det där lät lite dramatiskt. Men vet inte vad jag annars ska skriva. En trist dag? En grå grå dag?

Jag vet inte. Sorgset är det i alla fall. Skolavslutning i går. Barn som slutar. Även nån personal. Ja det känns lixom.

 

Man kan undra om det är en tradition att det nästan jämt ska regna på skolavslutningar eller midsommar.

Och ute skulle vi vara oxå. Att få in allt folk i en o samma lokal skulle inte vara lätt.

Efter lite mer än hälften av framträdandet så fick vi ge upp. Nu regnade det för mycket.

Var bara att trycka in alla så gott det gick.

Och nu var det dags för det jag var nervös för. Jag är nervös för det varenda år och jag vet inte varför. I år var jag dock extra nervös. Vi har som tradition i personalen att ta en känd melodi och sätta ny text på den och framföra. I år tog jag på mig det. Valde melodi och skrev 95% av texten. Jag gillar att skriva texter. Så kanske inte konstigt om jag var lite extra nervös i år. Melodin jag valt var *Bada nakna - Samir & Viktor*

Men det gick bra :)

 

När det var över och det bara var någon låt kvar så slappnade jag av (spänt mig i kylan och sedan var jag ju nervös) och då var det svårt att stoppa tårarna. Stod där bland allt folk och småsnörvlade men lyckades hålla tårarna tillbaka. Kändes sorgligt. Fint men sorgligt.

 

Sen blev det tårta. Gå runt och kramas. Fick lite presenter :)
Ett barn (som nu slutar) gav mig även ett kort som hon hade skrivit i. Det var tur att jag inte läste det fören jag stod i omklädningsrummet. Då var det kört. Försökte hålla emot men några tårar tog sig fram. Sedan var det bara att ta djupa andetag för jag skulle ju upp igen.

 

Såklart kom solen någon timme efter själva avslutningen. Så dax då :P

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0