Förvirring

Förvirringen som uppstår när man inte känner igen en person och det är typ som *alla känner apan men apan känner ingen*. Det blev så i dag. Jag stod och väntade på bussen efter jobbet när en bil kör in på busshållsplatsen och en kvinna frågar om jag är på väg hem. Jag tyckte hon verkade bekant men visste inte alls vart jag sett henne. Jag öppnade bildörren för att prata när jag ser att det sitter en liten tjej i baksätet. Henne kände jag däremot igen. Hon går på förskolan på mitt jobb. Det är ju lixom så att om det är barn man inte jobbar med så träffar man sällan deras föräldrar. Hennes mamma däremot hade koll på mig. Nästan som att föräldrana oxå borde göra en skolkattalog så vi fröknar kan hålla kollen på dem ha ha.
 
Nej det är inte lätt för mig som jobbar i skolan och fritids att ha koll på förskolebarnens föräldrar :P
Men när jag väl kände igen mamman så kunde jag hoppa in i bilen.
Jag måste dock ha sett ut som en fågelholk i början XD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0