Ett klipp

I morse städade jag upp lite så målarna skulle kunna ta sig in och sen när jag knallade till bussen så mötte jag dem nere i porten. Jag hoppades att de skulle vara klara tills jag kom hem. Det regnade och jag hade glömt paraplyet och efetrsom jag hade 3 extra minuter på mig typ så knallade jag till busshållsplatsen innan min. Nu e du korkad tänker väll ni. Nja det är så att min busshållsplats inte har något tak och man vet ju inte hur länge man kan få vänta på bussen. Men den hållplattsen jag gick till har tak och där stod jag och tryckte tills bussen kom. Väl nere i stan där jag skulle byta buss så gick jag in på bussterminalens kiosk för att köpa en smootie för jag hade glömt att käka frukost. Då ser jag den. Boken jag önskade mig i julklapp men ej fick och som jag ej köpt själv än. det var pocket varianten och det stod *köp 3 läkerol och få Dandy på köpet*
och jag som gärna vill ha nått i munnen på bussen (Sluta med dina perversa tankar Linn ;) )
nappade på det. Så jag gjorde värsta klippet där. Dandy är skriven av Andreas Carlsson och jag gillar hans första bok (han skrev om sitt liv) så jag är väldigt nyfiken på Dandy. Har redan läst några sidor. Kunde inte hålla mig och än så länge gillar jag den.

Framme på jobbet så var det bara att plocka fram stövlar, regnjacka och regn byxor för ungarna var ute. Perfekt väder för dem. Barn och vatten lixom. Gissa om att det var skönt att komma in på rast och sätta sig i soffan med en kopp te. Efter lunch försvann det gråa och regnet upphörde. Ljuset kom och med den solen. Dock så var vi inne till mellis. Ungarna dansade till doktor bombad, ursäkta doktor bombay ska det vara (hade me mig några gamla skivor till jobbet förra veckan).

Avslutar med Andreas Karlsson citatet: if you can dream it, you can be it





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0