Lasse

För några dagar sedan fyllde Lasse i arvingarna 38 år. Åren flyger fram.
Lasse har alltid varit lite speciell för mig.
Vi backar bakåt i tiden. Jag är 9 eller 10 år och har just fallit för ett band som bildades 1989 (samma år som jag fyllde 8 med andra ord). Bandet var Arvingarna. Favoriten blev direkt Lasse. Den fina killen bakom keyboarden. Han var bara 17 år när de bildades. Jag glömmer aldrig min första Arvingarna spelning. Jag mins ej hur gammal jag var men jag gick på mellanstadiet i allafall. De skulle spela på folkets hus. Där finns som en ballkong som går efter 3 väggar. Jag stod så jag var så nära Lasse jag kunde. Där uppe hade jag bra utsikt. Jag lutade mig så långt ut så jag nästan tippade över kanten. Jag mins att jag hoppades att de skulle göra min dåvarande favo låt som var linda går. Och det gjorde de. Jag njöt i fulla drag när Lasse började sjunga på den.

Har du spotify så kan du lyssna på den här
Arvingarna – Linda går


     

Det skulle däremot dröja flera år innan jag pratade med killen. Jag han till och med bli vuxen. November 2005. Det var även då det första kortet på oss togs. Urs vilka hemska skor han hade den kvällen ha ha. Att det dröjde så länge beror nog på att jag var så blyg som yngre. E jag fortfarande men det var värre förr. Och jag tyckte Lasse var så snygg ;)

Jag fortsatte gilla Arvingarna genom åren och Lasse förblev favoriten. Sen att jag tack vare Arvingarna hamnade i tv ska vi inte prata om ;)

Musiken finns i Lasses familj. Hans pappa var med i Streaplers tills han dog. Då tog Lasses kusin Anders över hans plats. Anders var innan dess med i ett band som heter Date som han var med och bildade. Men i början hette de Släktingarna bara för att Anders kusin var med i Arvingarna. Måste säga att Date är ett bättre val ;)
Och som jag har nämnt nångång så jobbar jag för Date. Nått jag som liten aldrig skulle kunna ha drömt om.

Nu är vi framme vid 2010 och Lasse har blivit 38 år. Arvingarna är fortfarande samma medlemmar som när de bildades. De firade 20 år förra året. Tyvärr ser jag dem inte så ofta men i sommar blir det av då de kommer hit upp.

Och en sista sak. Jag tycker att Lasse har en av de bästa dansbands rösterna.
Man verkligen njuter av den.
Så grattis i efterskott Lasse. Hoppas framtiden är och blir ljus för dig :)


Sundsvall 2007

Tiia
2010-03-02 @ 13:00:34
URL: http://hush.blogg.se/

Fy fan vad jag saknar grabbarna. Hur javla kul har vi inte nar vi ska parta pa en Arvingarnakryss? Maste snart gora det igen

Sanna
2010-03-02 @ 15:13:33
URL: http://moonzanna.se

vilket är ditt absoluta favoritband ?

Mikkis
2010-03-02 @ 20:28:43
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Han e så söter så <3 Men den mest mystiske mannen ja träffat. Vlir chockad varje gång han pratar xD För de e så sällan!

Elza
2010-03-03 @ 21:45:52
URL: http://elzurishvarld.blogg.se/

Lasseman har alltid varit min favorit i Arvingarna med. :-) Blir alltid lite fjortis i närheten av honom. Hehe.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0