Fel låt vann

Som vanligt.

Jag gillar att de tog in utlänsk jury sådär. Då får man se vad som kan funka. Och man ser vilken skillnad det är mellan den utlänska juryn och den svenska. Jag har nog aldrig hållit me den svenska juryn. det är nästan som om man borde ha en utlänsk jury och sen svenska folket och skita i svenska juryn. Det vore nått :P

Jag hade till och med heldre sett fakiren som vinnare än Anna. Och precis som förra året som kom min favo 3a.
Men vi vet ju att man behöver inte vinna för att få en hit i Sverige. Se bara på EMD med Baby goodbye som kom 3a förra året. Den låten spelades typ jämt överallt.

När jag ändå snackar om detta. Den nya versionen av Marlenas låt. Tror fan den hade funkat bättre än hennes version i eurovision. Först rock och sen kommer hon in.

Aja nu väntar vi på 2011 och ser hur det går då ;)
Men jag har i allafall hittat en hel del låtar i år att lyssna på. Jag kunde bara lämna tvn under 2 låtar i kväll. När det var Anna och Peter. Jag kollade på Salem bara för att se hans nya grej, Björn Gustafsson på piano.

Annas låt är inge speciellt. Det som kan hjälpa henne är hennes röst. Den är lite speciell men tyvärr Sverige, jag kommer inte heja på oss i år.
Johanna - mamma till Leia
2010-03-17 @ 15:45:03
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

tyckte anna var grym! man får vara lite stolt eftersom hon är härifrån :)

elin
2010-03-18 @ 14:27:14
URL: http://eilion.blogg.se/

Hejade också på Saade. Hans låt hade verkligen kunnat funka. Melodin bara sätter sig och det är den jag nynnat på under hela den här tiden.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0