Mentalsjukhus historia

Jögga och Beine var båda patienter på ett mentalsjukhus.
En dag när dom gick förbi sjukhusets pool, hoppade plötsligt Beine i på den djupaste delen.
Han sjönk till botten och blev liggande.

Jögga hoppade direkt i för att rädda honom, simmade till botten och drog upp honom.
När chefsläkaren fick höra om Jöggas heroiska insats beordrade hon omedelbart att Jögga skulle skrivas ut från sjukhuset.
Hon gick till Jögga och sa:
"- Jögga, jag har både goda nyheter och dåliga nyheter".
"Dom goda är att du blir utskriven".
"Eftersom du var kapabel att reagera rationellt i ett akut krisläge genom att hoppa i och rädda livet på en annan patient, konstaterar jag att du har ett friskt tänkande".
"Dom dåliga nyheterna är att Beine, patienten du räddade, hängde sig själv i badrummet i sitt badrocksskärp precis efter det att du räddade honom".
"Jag är ledsen, men han är död."
Jögga svarade: "- Han hängde sig inte själv, jag hängde upp honom för att torka!"
"När får jag åka hem..?"
Camilla
2010-08-13 @ 15:06:03

haha den va rolig xD

Erika(jyringen)
2010-08-14 @ 11:01:10
URL: http://jyringen.blogg.se/

haha :P

http://jyringen.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0