Blä

Något som retar mig är hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Ser ofta högar lite här och där. På vintern syns högarna ännu mer tack vare allt vitt. Nu när våren har kommit så blir det extra äkligt. Det som göms i snö, kommer fram i tö. Blir inte bara högar av det utan även pölar av smält skit.

Men det värsta är nog all skit utanför förskolor. När jag går från bussen till jobbet så har jag sett flera skithögar utanför staketet. Barnen kan sträcka sig ut och ta tag i skiten, leka med den, äta upp den. Det kan inte vara att det är jobbigt att slänga bort skitpåsen eftersom det finns en sån papperskorg inte långt därifrån. Men eftersom dessa människor verkar gilla skit så mycket så gör det väll knappast nått om jag plockar upp skiten och följer med dem hem och her ner den i deras brevlåda. Nej jag tänker inte göra det men har fan god lust.

Nu tänker väll alla hundägare *Du kan inte ha hund*
Nej det har jag inte men jag har bott ihop med en hund och jag var ofta ute med henne. Även sen när jag inte bodde med henne längre. Det är en självklarhet att plocka upp skiten så folk slipper se den, barn slipper äta upp den osv.

Till alla hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. SKÄRP ER


pernillabergh
2010-04-10 @ 11:37:12
URL: http://Http://Dahpernilla.blogg.se

Så sant!

Tiia
2010-04-12 @ 14:19:47
URL: http://hush.blogg.se/

Haller verkligen med. Det ar sa javla ackligt. Det finns en snubbe i omradet dar jag bor och han ar alltid ute med sin hund (jag tror faktiskt att hunden ar den enda van han har). En gang sag jag hunden skita pa gatan och nar den var klar sprang den bara ikapp husse som hunnit ga en bit bort.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0