Åka skidor

Jag har nog så länge jag kan minnas avskytt att åka skidor. Sist jag  stod på ett par var nog i gymnasiet. Fattar fortfarande inte hur jag kunde få så bra betyg som VG i skidor.

Men idag drog jag ut med skidorna. Var hem till mamma i går och hämtade mina gamla skidor som Tobias hade mot slutet. Fick även med mig hans skid skor. Han med sina 45er ha ha. Men med ett par extra tjocka sockar så gick det bra att få i mina 41iga stora fötter. Men att jag inte åkt på länge och att jag har dålig kondis märktes. Men jag lägger inte ner. Nu ska jag träna upp min kondis.

Men varför åker jag skidor om jag avskyr det? Bra träning :)
Vill man komma någonstans med kroppen och inte har råd med gym så får man ta det som erbjuds :)
Jag har i flera veckor nu tagit en kort promenad varje morgon innan jag ska åka buss till jobbet. Jag går och möter bussen. Vissa mornar blir det längre. Beror på hur fort jag tar mig ur sängen. Men många bäckar små heter det :)
Oså försöker jag röra mig lite extra på jobbet. Typ slänga ner en unge i en pulka och dra runt på. Eller springa upp o ner för backar och hålla på och brottas.

Har nyss köpt E.M.D. - Baby goodbye på cdon.com som nerladdning
Mycket bra låt så nu går den i ett här hemma.

Snart dax att fixa middag

Tjing
Tiia
2009-03-01 @ 20:33:57
URL: http://hush.blogg.se/

Haha skidor ja. Jag har inga bra skidminnen. När jag och min kompis skulle åka skidor runt joggspåret så blev jag så arg att jag vrålade för full hals när jag gled ner hela tiden när vi skulle uppför.

Skulle bara ha blivit jobbigare om vi tog av oss dom vid varje lilla backe.

Det här var när vi var små.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0