Skåne

Japp nu är man hemma igen. Eller jag kom hem i söndags kväll och stupade i säng typ direkt. Man blir väll trött att åka 13 tim till skåne på fredagen och sen nästan lika länge hem igen på söndagen. Oså räknar vi in ungefär 2 timmar tågresa tur o retur till Kristianstad på lördagen he he.

Ja som sagt så var jag ner till Skåne i helgen för att se musikal. Det var skit bra. Det var värt den långa resan. Hummern behövde ju bara åka 3 timmar hon ;) eller 6 om man ska räkna ihop allt. Oså hade ju hon sällskap oxå :P Vissa fick ju sitta ensam den långa resan ;) Eller inte ensam då *skratt* men utan att ha nån att snacka med. Även om jag satt o småpratade med en bäbis på tåget från Malmö till Stockholm.

Men som sagt så var musikalen bra. Patrik försökte få ur mig efteråt vilken jag tyckte var bäst. Tarzan eller Aida. Jösses det går inte att gämföra de 2. Så han fick inget svar där ;)
Men innan jag träffade honom så kom Zara fram och frågade om det var jag som är Maria.
Första gången jag prata med henne live så jag var blyg. Jag är sån när det gäller nya människor. Till och med när det kommer nya vikarier på jobbet *ler* men det släpper ju men första mötet e värst. Så jag hoppas att Zara inte trodde att jag puchade bort henne eller att jag ville att hon skulle gå. Hon var jätte trevlig och jag skulle inte ha nått emot att träffa henne igen.

Var kul att träffa Patrik igen. Vi ses för sällan. Han presenterade mig för en tjej från musikalen som faktiskt är härifrån. Jag snackade lite med henne och det visade sig att vi båda har bott i Odensala och gått på samma låg och mellanstadieskola, högstadieskola och även samma gymnasium. Men hon är lite yngre än mig så det var bara på Tavelbäcken som vi gick på en skola samtidigt
(eftersom den skolan både är låg och mellanstadie)

Jag berättade för Patrik att jag fått jobb på förskola. Oså skämtade jag att jag passade in där eftersom jag var som ett dagisbarn. Då håller han med mig. Ha ha vaaaa? Jag lossades vara förnärmad och puttar han på axeln och sa *vad säger du*. Men jag hade svårt att låta bli att le. Han sa att han var likadan själv. Ha ha då kanske vi ska ta och starta upp en förskola ihop då ;)

Ha ha det var ju meningen att jag skulle försöka låta bli att få veta vem som vann melodifestivalen. Det gick i stöpet ganska snabbt. Patrik var nära att försäga sig efteråt så jag sa åt han att säga. Jag e för nyfiken av mig. Hummern sa sen att han hade bettet sig som att han var en av dem som fått mitt mass sms angående att de inte fick säga nått ha ha.

Men som sagt. Musikalen var bra och jag hoppas att de kommer att fortsätta med musikaler för de passar grymt bra in i det hela. Och det var kul att träffa Zara och Patrik.

Nu sitter jag och väntar på att min broder ska dyka upp. Det borde ringa på dörren när som helst.

Tjing

Suzz
2008-03-18 @ 18:46:51
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Kul att få läsa om din resa äntligen! Har faktiskt varit här ett par gånger för att snoka, men ingenting liksom :p

Vad ska du och broder hitta på då?

Maria
2008-03-18 @ 18:51:56
URL: http://mariachen.blogg.se

Suzz: han skulle lämna lite saker och hämta en påse




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0