Döds straff

Jag är emot döds straff. Varför? Jo för jag tycker att det är för snällt. Nu tänker väll flera *whaaat?*

Okej de sitter inne ett bra tag (vissa sitter inne kort tid) och tänker på det som kommer att komma. De plågas till döds. Och sen då? Jo då är allt över och de slipper lida mer.
Jag tycker att de ska få sitta inne resten av livet i stället (Om de nu har gjort ett sånt brott som vissa tycker att de borde få döds straff för) och att fängelser ska bli mindre bekväma. Vissa fängelse personer har det jätte bra. Finns till och me dem som gör brott bara för att komma till finkan. Ja det är sant.
Nej ta bort bekvämligheterna som fångarna har.

Oså tycker jag att det ska bli skärpning på straffen.
En rattfull kör på en tjej. Hon dör. Han får 2 -3 års fängelse sen är han ute. Hennes familj och vänner får henne aldrig tillbaka. Hon är offret som inte gjorde nått fel och får straff. Han är den rattfulle föraren som gjorde fel men är ute efter typ 3 år. FEL! Det borde skärpas.
Inte konstigt det finns så pass mycket brott. Folk är inte rädda för straffen.
Skärpning för fan.

Satt och läste tidningen idag. Brottvågen har blivit värre i Östersund. Oså var det en affär som sa att de visste om vissa som är tjuvar men de gör inget för personerna kan bli våldsamma. Jaha så bara för att man är våldsamm så kan man få sno saker. Men vad bra. Då ska jag oxå bli våldsam för då kan jag sno saker utan problem. För fan sätt upp övervakningskameror eller en vakt. Visst det behövs pengar till sånt men me tanke på allt de förlorar så skulle de snarare tjäna på att fixa hjälp mot dessa.

Oså detta daltande me kändisar. Vissa kändisar kommer undan från saker bara för att de är just kända.
Kändisar är inte mer värda än icke kändisar. De ska behandlas lika.
Gör de fel så ska de få ta den smällen oxå.



Don't drink and drive
Hömmern
2008-03-06 @ 20:56:44

Oh ja kunde inte hålla med mer!!
Fan, kåkfarare har de ffs bättre än våra äldre som bor på ålderdomshem! Dom får bättre service, bättre mat . . blaha! JA jag vet vad jag pratar om (om de e ngn som skulle vilja kommentera min kommentar!)

En våldtäkt, fängelse 3år, ute efter 1 om dom uppför sig.
Mord, fängelse i 7-8år, ute efter 2 om dom uppför sig väl.
Jo men visst, mörda nån, åk in uppför dig väl o kom ut o göra om de o sen samma procedur igen!
Enda jävla gången dom verkligen får sitta inne resten av livet de är om dom går på någon viktig person. . en polis eller typ, som anna lindh. .
BLAHA!
Hårdare straff, längre straff, ge dom vad dom behöver!!!

charlotte
2008-03-06 @ 21:32:17
URL: http://tegenmark.blogg.se

MYCKET BRA SKRIVIT MARIA

Suzz
2008-03-06 @ 23:30:29
URL: http://suzannebacklund.blogg.se

Otroligt riktigt skit bra skrivet!! Jag delar fullständigt din mening om både dödsstraff och kändisar!

Sedan borde det inte vara ens det minsta bekvämt att sitta inne. Jag menar, gratis husrum, med till och med TV och TVSPEL! Alltså, Hallå? Vad hände med "gårdagens" fängelser där man fan fick leva på vatten och bröd och arbeta skiten ur sig!

Håller med talaren: Skärpning för fan!

Fia
2008-03-07 @ 15:40:15

halkade in på ett bananskal på din blogg och såg vad du skrivit om straff!

håller helt med dig. brottslingar har det alldeles för bra, det är brottsoffren som får ta det tyngsta lasset.

Får man fråga om det är nåt spec. som hänt dig att det är därför du tycker som du gör?! Bra blogg.
// FIA

Maria
2008-03-07 @ 16:42:24
URL: http://mariachen.blogg.se

Fia: Nej detta har inget me mig att göra :) Men man ser och hör så mycket. Och jag är förbannad hur allt är så jag kände att nu måste jag skriva av mig

Camilla
2008-03-07 @ 20:54:06

kan bara hålla med! ibland tänker till och med jag om jag hellre vill sitta i fängelse för att dom värkar ha det så himla bra. för jävligt är det ju bara!

Mikkis
2008-03-07 @ 21:37:50
URL: http://musse83.blogg.se

Ja håller me dej Majja!!!

Anonym
2008-03-09 @ 12:00:04
URL: http://ShakeUpYourLiife.blogg.se

kolla in bloggen :P

Fia
2008-03-14 @ 20:25:19

Okej. men självklart blir
man så förbannad. Tänk hur fel sveriges rättssystem är. Eller vad säger ni?! Tack för svar!

Sophia
2008-04-16 @ 17:02:26
URL: http://sophialife.blogg.se

Jag önskar hela jäkla straffbilden kunde förändras till en lösningsbild. Förebyggande och i värsta fall förändrande. En redan sjuk människan blir inte friskare eller smartare av ett straff. Vet att det inte är möjligt, men jag tror en brottsling satt i ett paradis skulle bli en bättre människa än ifall samma person satt i en pöl av gyttja och urin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0