Träningsvärk

Hade tänkt gå till gymmet idag. Det kunde jag glömma. I morse när jag vaknade hade jag svin ont från höger knäveck till o med höger skinka. En jävla träningsvärk. Första tanken var ju *Hur fan fick jag detta?*
Sen kom jag på att jag måste ha fått det från i går.
Det har varit små varmt i några dagar nu och i går var det så pass varmt så att det blev pölar och vi måste få bort vattnet på dagis. Vi höll på att hacka loss is och även försöka få vattnet att rinna till brunnar.
Jag hackade som en idiot (Komiskt nog så gillar jag det) och sedan stod jag och skyfflade vatten.
Det är nog från skyfflandet som träningsvärken kommer.
Man tar ju inte bara i med armarna utan även me ben och rumpa.
Inte en chans att jag palla att gymma idag men jag tar d i morgon i stället så kroppen får vila lite.

Ungarna gillar att det är en massa vatten på gården. Vi vuxna är mindre muntra he he ;)
Vi har haft värsta pölarna på gården som inte är direkt grunda.
Vi vill såklart inte ha några drunkningsolyckor.
Så vi snackade me en person som sedan kom och fyllde hålen me grus.
Ja vad kul tyckte barnen, det gräver vi i *asg* men nu är de groparna borta i allafall.

Man kan tro att våren är på väg när man är ute men jag känner Östersund. Det kan vara så här i några dagar o sedan en morgon kan det vara snöstorm. Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Men nu vill jag ha bort snön. Hur kul är det att ha snö i ett halv år på en skala.


Ni glömmer väll inte att rösta på min blogg. Man kan rösta varje dag så gör gärna det ;)
Klicka bara på rösta bilden för att komma till röstningen

image155
Linn
2008-04-04 @ 13:43:28
URL: http://lodjuret.blogg.se

Välkommen till klubben ,ajg har fruktansvärd träningsvärk jag kan inte ens sätta mig utan att typ ramla åt sidan! mina ben går inte att böja..du ska bara se hur jag gör när jag ska kliva in i duschen..ser nog ut som en rigkit döende tant!

Mickan
2008-04-05 @ 09:08:40
URL: http://angel-like.com

Jobbigt med träningsvärk. Men du får se det positivt. Det visar ju att du har gjort något bra. ;)
Skönt att ni fick bort allt vatten och gropar.
Hoppas att våren får komma till er också!
Ha en trevlig helg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0