Föreläsningar

Jag vet inte vad som flög i mig men jag och mamma var till Folkets Hus i går för att lyssna på en massa föreläsningar om Östersund. Guuuud vad trist. Men varför gick jag då. Tja det var gratis oså skulle Mikael Tornving vara en av dem som pratade. Har aldrig sett han live och även om han inte skulle vara komiker under kvällen utan bara stå och ha föreläsning så tänkte jag att det kunde vara kul att se han. Fastern jag visste att jag skulle tycka resten var trist.

Det var typ jag, mamma och en massa överklass folk ha ha. Eller inte överklass kanske men sånna där högdjur och sånt. Som mamma sa, man känner sig som en katt bland hermelinerna.
Föreläsningarna höll på från 18.30 till 22.40 typ. Det var 25 min paus i mellan.
Jag höll nog på att somna ett tag ha ha. Mikael var bra och han fick faktiskt in så att man småskrattade åt han ibland fastern han var allvarlig i det han sa. För han små skämtade till det lite. Eftersom det var han som typ höll i det hela så stod han på scen hela tiden även när de andra människorna föreläste och ibland kunde han inte vara tyst o var tvungen att kläcka ur sig nått och ibland var det nått som fick oss att skratta.

Oså var det en föreläsare som tyckte vi skulle ställa oss upp o röra lite på oss. Då dansade Mikael lite på scen o små juckade. Ha ha jisses. Men talet Mikael höll mot slutet. Bra tal faktiskt och han pratade så högt så att alla skulle fastna o lyssna för det han sa. Jag gillar Mikael. Han är cool.

40984-65



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0