Melodifestivalen, deltävling 2. Göteborg

Så var det dags för andra omgången av melodifestivalen. Denna gången var den i Göteborg. Jag var på vikingline båt då men de visade den där. Sedan kollade jag igen när jag kom hem.
Jag hade bestämt mig för att spetsa öronen extra när Marie Lindberg skulle sjunga. Nog visste jag att hon kunde sjunga men jag blev så tagen.
Fick syn på Henrik flera gånger i publiken också.
I alla fall så blev jag inte förvånad när det var dags att ropa upp vilka som gått vidare till final och andra chansen och de ropar upp The Ark som vinnare. De hade en bra låt.
Sedan skulle de ropa upp en för andra chansen. Jimmy Jansson o sedan blev det Jessica Andersson. Kvar satt Cosmo4 och Marie Lindberg. Vilken av dem skulle gå vidare till finalen. Jag kände hur jag höll tummen för enligt mig så var Marie bäst den kvällen. Jag hoppades verkligen att hon skulle gå vidare. Och när Luuk ropade upp att Marie gått vidare direkt till final så skrek jag rakt ut och klappade händerna. Jag som inte brukar skrika rakt ut osv inför en massa okänt folk, jag brydde mig inte vad de inne på puben tänkte. Jag var så glad att Marie vunnit. Jag skrek nog så mycket att hela båten måste ha hört mig.


 

För en gångs skull så gick allt som det skulle enligt mig.
Rätt gick vidare till globen och rätt gick vidare till andra chansen.



 

40984-67
Bimbo Boy
2007-02-16 @ 15:48:13
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Håller inte med. ;) Marie var förfärlig, inte ett dugg tonsäker. ;)

Hummern
2007-02-16 @ 16:01:37

Näe Jessica var inte alls rätt person att gå till andra chansen, jag gillar inte henne alls o hon hade ingen bra låt. . Cosmo4 skulle isf hellre gått till andra chansen!

Bizze
2007-02-17 @ 02:17:58

The Ark o Marie var klart BÄST Jimmy o Jessica fick mej att må illa .. :P

Men ingen är som Sebastian !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0