Malung 17e och 18e Juli

Jag har varit till dansbandsveckan i malung förut men aldrig mer än en kväll. Nu skulle det bli ändring på det. Inte jätte stor förändring dock men ändå. Nu skulle det bli 2 kvällar i stället.

Dagen började tidigt. Resan skulle ju ta ett tag så det var lika bra att börja i god tid.
Vi bytte till buss i Borlänge och tog platserna längst fram. Radion var på och vi fick höra att det var en brand i Malung. Den gick inte att undvika att se märkte vi efter vi varit på hotellet med våra saker och började gå in mot stan. Visade sig att branden inte var långt i från vårat hotell.

Eftersom vi var tidiga till Orrskogen där dansen skulle vara så passade vi på att kolla in när Dreams soundsheckade.

Men till slut så blev det dax. Barbados intog sin bana och det blev röjj. Vi träffade en väldigt trevlig tjej där som heter Madde. Så vi hängde den kvällen :)

Man rörde och stod så mycket så man fick passa på att gå ut och sätta sig och vila fötterna när det andra bandet tog över. Satan vad det värkte. Var ett rent helsike att gå tillbaka till hotellet sedan. Vi såg nog ut som två 87 åriga tanter ;) 87 åriga fulla tanter kanske så som vi vinglade på grund av smärtan.
Dagen efter så var vi uppe i tid för frukosten. Bor man på hotell så gör man. Vi var de enda i matsalen ha ha eftersom vi typ hängde på låset ;)

Som tur var så hade fötterna hämtat sig under natten (blev inte många timmars sömn) så att vi utan problem kunde gå till parken inne i stan utan att kvida. Under dagen så skulle Highlights ha en liten allsång.
Den roligaste biten var helt klart när 3 av 4 medlemmar ställer sig och gör dansen till diggilo diggiley. Snacka om att bjuda på sig själva :) Me like.

Efter att ha snackat lite med grabbarna så gick vi till Barbados som stod på en annan plats i parken. De var där för att mingla lite. Det visade sig även att vi råkade hamna i aftonbladet. Det hade fotats en del under kvällen innan och på en av bilderna ser man oss och Barbados. Hoppsan ;) Snygg jag är ;) Jag skulle tro att jag sjunger ;)

På kvällen så var vi tidiga igen. Så pass tidiga så att de inte hade öppnat än. Men det gjorde inte oss något. Heldre hänga där än att knalla tillbaka till hotellet lixom. En reporter gick förbi och började snacka med oss och det slutade med att han interjuvade oss. Ni kan läsa det här inbakat med lite annat.

Highlights delade sin dansbana med Umbrella. Visade sig att de är från mina hemtrakter. De var helt okej faktiskt :)

Fullt röjj var det och Marre och Michaela var oxå där och parta. Plötsligt hörs ett vrål precis vid mitt öra. Eller vrål och vrål. Det var väll mer ett tjoande men det var så högt så vrål passar bättre. Min tanke var "vad är det för en gaphals" och vänder på huvudet (filmade just då) och där står PP. Det var han som hade tjoat åt Highlights ha ha. Lager och Björn var oxå där.

Den här kvällen hade vi ännu ondare i fötterna så det slutade med att vi tog en taxi. Lite löjligt kanske men gud vad skönt det var.

Upp lika tidigt denna dag. Nu bar det av med buss till Borlänge där pappa skulle hämta upp oss. Vi skulle upp till Östersund och eftersom pappa var på semester själv och skulle hemmåt den dagen så prickade vi in så att vi fick åka med. Betydligt trevligare än att åka tåg. Men jag och Eva slocknade i bland. Hade inte blivit mycket sömn den senaste tiden ;)