Finaler hit, finaler dit

I kväll är det final i ESC (Eurovision song contest). Jag borde ju vara nöjd eftersom Sverige gick till final. Ja jo det är jag men varför tycker sällan Europa som mig? Deltävling 1 hade jag då Sverige som favorit men hade även ett annat land som jag ville ha vidare. Nope den gick inte vidare. Och när det var deltävling 2, samma visa. De jag tyckte var helt klart bäst, inte vidare. Och detta är inte första gången.
Förra året var det ännu värre känns det som för då fick jag en stor favorit i Irland (mer favorit än alla dessa läder tillsammans som jag ville ha vidare i år. Förutom Sverige då) som inte tog sig vidare till final. Sveriges låt gillade jag inte ens så den hade inte behövt gå vidare men gjorde ju det, såklart.
 
Ja som ni ser så är jag inte partisk. Gillar jag Sveriges bidrag så säger jag det och hejar på Sverige. Gillar jag inte Sveriges bidrag så säger jag det och skiter i hur det går.
Men Irlands bidrag, Sunlight med Nicky Byrne fastnade jag verkligen för och lyssnar fortfarande en hel del på den.
Ni kan se och lyssna på musikvideon här. https://www.youtube.com/watch?v=NpNGjmhH-p4
 
 
I kväll är det alltså final. Jag gillar det vi har skickat i år. Sen hur det går kan man bara gissa sig till. Ska man gå efter rykterna så kommer vi komma långt bak. Ska man gå efter odds, spotifylyssningar osv så kommer vi 5a.
Men tänk om de där människorna som har lyssnat massor på de som ligger före Robin på spotify osv inte ids rösta massa i kväll, ja då går Robin förbi. Eller om folk som lyssnat mycket på Robin inte ids rösta eller om de som har lyssnat på de som kommer efter Robin däremot röstar.....
Jag tänker för mycket. I bland undrar jag hur det kommer sig att min skalle inte börjar brinna :P

I Vilket fall så är de svårt att gissa sig till hur det går i kväll. Men jag håller tummarna för Robin.
Lär göra min egna 5 i topp som vanligt.

I går var det en annan final. Lets dance. Mitt favo par var i final. Jag hade hoppats att de skulle stå mot Samir och Sigrid men eftersom S&S åkte ut för flera veckor sedan så. Jag har inget emot Jesper men jag gillar inte att han vann över Anja och Calle :( Och där satte min skalle i gång igen. Jesper skulle ju inte ha varit med. Det skulle ju ha varit Torsten Flink men sedan fick han inte vara med på grund av hälsogrejs så då fick Jesper hoppa in. Om nu Torsten hade blivit kvar, hur hade det gått då? Hade han varit poppis o hamnat i final mot Anja o Calle? Eller hade det blivit Anja mot Ellen (som kom 3a) eller hade folk röstat så annorlunda så Anja kanske inte ens hade hamnat i final?
Tror jag ska ta o stoppa in min skalle i frysen snart XD
 
Calle har jag träffat. Väldigt trevlig och charmig kille.
 
Men nu håller vi tummarna för Sverige i kväll :)

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0