Highlights - När vi är tillsammans

Jag och Eva har skrivit varsin recention av killarnas nya platta
 
När vi är tillsammans 2014
 
 
 
 
Eva
Betyg 5 av 5

Highlights nya platta ”När vi är tillsammans” är överlägset det bästa de har gjort. Det är dessutom sångaren Michael Mårtenssons första med bandet. Michael tar för sig rejält som sångare med sin fantastiska röst. Även bandets gitarrist Rickard Johansson sjunger en låt på plattan ”I promise you.
Det ingår en blandning av ballader, som fina ”Sorry”, och snabbare låtar som ”När man är kär” och titelspåret ”När vi är tillsammans”
Det blir svårt att plocka ut några favoriter för jag tycker alla är lika bra. Men måste jag välja ut några rekommenderas ”Jag kommer hem” och ”I promise you”. Men som jag påtalade nyss så tycker jag samtliga låtar på skivan håller en väldigt hög klass. Man blir otroligt glad när man lyssnar på Highlights.
På det stora hela en stark platta som jag verkligen rekommenderar. Du kommer inte att bli besviken.

Eva Ahlberg
 
 
 

 
 
Maria
Highlights nya platta är här och det är helt klart deras bästa platta.
De har dock gjort det svårt för mig. Eftersom det finns så många bra låtar så var det svårt att välja en favorit låt.
Det var tre stycken som slogs om den platsen. *Här står jag* *I promise you* och *Om du stannar en stund* men den som vann var *I promise you*. Men det tog många lyssningar av plattan innan jag insåg vilken låt som fastnade extra hos mig. Älskar den.
Det är bara en låt som jag har svårt för på plattan men det beror inte på att låten är dålig för det är den inte. Det är snarare för att det är en cover (Believer) på en låt som jag har hört så mycket så jag är less på den. Så jag kan enkelt säga att det inte finns någon dålig låt på den här plattan. Det finns helt enkelt bara några som är extra bra ha ha. Ni fattar vad jag menar hoppas jag. Och sen får jag inte glömma S

Det är ju extra kul att flera låtar är skrivna av medlemmar i bandet oxå :)

Låten *Jag kommer hem* känns så mysig på något vis. Och jag går tillbaka till barndommen i mina tankar, till min uppväxt när jag hör den. Jag ser bilder på min hemstad i mitt huvud. Och när Micke sjunger *Fick min första kyss* så låter det som om han verkligen tänker tillbaka på när han fick sin första kyss. Han sjunger med sådan känsla.

Har ni inte köpt plattan så måste ni göra det.
Den kan köpas på
CDON http://cdon.se/musik/highlights/n%C3%A4r_vi_%C3%A4r_tillsammans-28144985 och
Ginza http://www.ginza.se/product/highlights/nar-vi-ar-tillsammans-2014/445607/
men är ni på någon Highlights spelning och inte har plattan så ta ett snack med killarna. Jag gissar att de kommer ha med sig skivan på spelningar som besökarna kan köpa. För den här plattan måste du ha!!!
 
 
 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0