Slut som artist

1 timmes sovmorgon i morse. Fast mina ögon brydde sig inte. De ansåg att de borde fortsätta att vara slutna. Men icke sa nicke. Det var bara att kliva upp och bege sig till jobbet. Jag borde dock ha tatt med shorts. Varmt var det. Fast när mina arbetskamrater tog på sig en extra tröja så tyckte jag att det var riktigt skönt. Mitt norrlänska blod som slog till?
 
Vi packade med alla barnen (även förskolan) och drog till badplatsen i dag. Det är lite av en tradition att runt detta datum dra oss dit. Hitta på lite aktiviteter (bada är mest poppis) och roa oss med barnen.
Jag höll mest till vid själva lekplatsen. Vi vuxna hade våra olika positioner så att vi kunde ha sådan bra koll som möjligt.
 
På tillbaka vägen så hoppade jag in och hjälpte förskolan med en barnvagn. Det blev rena rama träningspasset. Skolan ligger inte runt hörnet direkt och den breda stigen går både upp och ner. Jobbigt men skönt på samma gång.
 
På onsdag är det skolavslutning och då ska vi i personalen sjunga. En känd (inte för mig detta år, aldrig hört den) melodi som vi kommit på ny text till. Vi tränade på den i dag. Och jag tror nog jag kom in i den riktigt bra. Jag vill ju helst slippa sitta och lyssna en massa på orginalet (gillar den inte) för att få in melodin i skallen.
 
Efter en varm och jobbig dag så är ag verkligen slut som artist. Men det har varit trevligt.
Nu ska det dock bli skönt med en dusch :)
 
 
Bilden är tagen medans jag stod och vaktade toadörren för ett av barnen
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0