Folk från förr

Förra veckan blev rena rama återträffen. Tre stycken. Dock var bara 2 st av dem planerade. Den 3e kom som en överaskning.
 
Det som stod först på tur var en spelning med Streaplers. Länge sedan jag var på dem. Jag hade gått på dem även om inte de hade haft sin nya gitarrist. Men det var han som gjorde det extra kul. Henrik var tillbaka i dansbandssvängen. Vi har inte setts på flera år. På den tiden var han med i Date.
Det komiska i det här är att en annan medlem i Streaplers har oxå varit med i Date. Han och Henrik var faktiskt med och bildade Date en gång i tiden tillsammans med några killar. Blir snart orginal Date här ;)
 
Dagen efter var det dax för att kolla in Blender. Aldrig varit på en hel spelning med dem men har varit sugen ett tag. I februari var jag och såg Magnus Carlssons återförening med Barbados för en kväll och det var andra band där oxå (bland annat Streaplers och Blender) och då lyssnade jag lite på Blender när jag ändå var där och gillade det och nu var det alltså dax för en hel spelning med dem. Deras nya gitarrist var dock inte ny för mig. För ett bra tag sedan så vickade han i några månader i Highlights medans deras gitarrist var ute och reste. Och nu hade han alltså börjat i Blender.
 
Nu komemr vi till nr 3. Det var dax för kryssning. Jag reagerade att det stod ett helt annat coverband på listan än på hemsidan. Mig kvittade det för jag visste ändå inte vilket nått av banden var. Jag skämtade med Eva att tänk om det är den Chris (Bandet heter Chris and the band) men hur stor är den chansen lixom. Sen tänkte jag inte mer på det. Inte fören vi satt vid den scen och plötsligt går DEN Chris upp. Jag blev paff. Är typ 6-7 år sedan vi sågs senast.
Blev bara så att jag såg han 2 gånger efter att han slutat i Barbados. Men nu stod han där.
 
Grymt kul att träffa alla 3 igen :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0