Melodifestivalen. Deltävling 1

Cirkusen är i gång. En underbar cirkus. Älskar mellon. Men det blir väldigt mycket ris. Någon enstaka ros men mest ris. För det första, vad i helsike hade de som valde årets programledare knarkat när de bestämde sig? Samma gäller webbmänniskan eller vad hon är för något. De får stora risbuskar av mig.
 
En av artisterna, vad hade människan där att göra? Kunde inte sjunga. Anser jag. Att han hamnade sist förvånar mig inte. Snubben som sjung om bröder fick säkert extra röster pågrund av berättelsen vad låten handlar om + bilderna. Jäkla tur att han inte gick direkt till final. Låten och sången var inge vidare.
 
Som ni ser på denna bild så var mina favoriter Yohio och Elisa. Kan väll inte påstå att Elisas låt var kanon men den var helt okej och den satte sig i huvudet. Och av alla låtarna den här kvällen så borde den ha gått till final. Den var ganska katshig eller hur det stavas :)
 
Ni som känner mig vet vad jag tycker om Petra Mede. Jag tål henne alltså inte. Men när jag sett hela avsnittet så tänkte jag att jag heldre ville ha Petra där än de där programledarna. Då har det gått långt.

Jag tycker inte Ellen var så märkvärdig som media vill få det till. Hon var inte dålig men inget hallelujah. Men Johan Fransson var ju med och skrev låten. Han är duktig på det så att den är lyssningsbar förstår jag ju. Det kan ju vara en låt som växer oxå. Är många gånger jag varit med om att jag inte varit direkt galen i en låt men efter några lyssningar så har jag börjat gilla den. Denna kanske är en sådan.
 

Så vilka ville jag ha i andra chansen då? Helena och Ellen. Så Yohio och Helena hamnade rätt för mig. Men hade gärna bytt lite annat som ni förstått. Kunde inte Elisa åtminstone fått gå till andra chansen. Undra hur det hade gått om bröder killen inte hade berättat sin historia och inte haft med sina bilder. det får vi ju aldrig veta men det hade varit intressant att veta.
 
Blev lite väl mycket fokus på Elisas kläder tycker jag. Många personer i media skrev *ge Elisa lite mer kläder*
Herre gud man har ju sett värre utan att folk har reagerat. Är det för att hon är dansbanstjej? Avunsjuka? Svårt att koncentrera sig? Veta fan. Tycker det var ganska snyggt. Passade henne.

 


Jag missade ju i lördags så jag såg ju reprisen. Det är svårt att få mig att missa mellon. Okej direktsändningen kan man missa någongång men då måste jag se reprisen eller titta på webben. För missa helt kan jag inte. Mello fan som jag är ;) Men på lördag kommer jag sitta bänkad framför tvn med spänning.
 
 
 
freja
2014-02-05 @ 23:26:13
URL: http://frejamarley.blogg.se

Tyckte faktiskt låten som kom sist var lite rolig haha men inte passande för melodifestival :)
Yohio och helena var de bästa enligt mig :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0