Larverna är här

Barnen på jobbet ska lära sig allt om fjärilar. Så vi har beställt fjärilslarver från England och nu är de här. Barnen fick en varsin larv som de fick döpa och ta hand om (Vi lärare hjälper så klart till). Sen fick de välja mellan ett dopbevis eller namngivningsbevis. Namngivningsbeviset fixade jag till. Blev riktigt nöjd faktiskt. Det blev dock en larv över och det blev så att jag fick döpa den. Det blev Magnus. Barnen tyckte det var ett roligt namn på en larv. Jag förklarade att den heter efter min idol Magnus Carlsson. Då ansåg barnen att larven måste heta Carlsson i efternamn. Så varför döper man en larv efter sin idol. För mig så är Magnus en vacker fjäril och en dag kommer även denna larv att bli en.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0