The Impossible

I går var jag på bio och såg The Impossible. Man har ju funderat på varför det inte har varit nån reklam typ. I o för sig hade man sina misstankar men när jag såg filmen så kände jag att *jaha det är därför*
Klart jag förstod att filmen skulle vara jobbig och sorglig men att den skulle sätta sig så här. Om filmen inte var basserad på en verklig händelse så hade jag nog inte vänt bort huvudet lika mycket som jag gjorde. Men detta i filmen har hänt. Detaljer har berättats för att sedan sättas på film. Dock hände säkert mer men som de inte tog med för att det skulle bli för mycket.
 
Från flera håll i biosallongen hörde man folk som snyftade. Två st gav upp och gick.
 
 
Flera språk hördes i filmen. Bland annat svenska. De som gjorde filmen har tänkt på att det var folk från flera olika länder som råkade ut för vågen. Ja detta handlar om Tsunamin 2004.

Jag kände ingen som var där. Det närmaste jag kommer är att en artist som jag träffat många gånger var där. Jag hade en klump i bröstet då (han klarade sig). Hur kände inte då de som hade vänner o familj där nere :(
Hade jag varit en av dem som haft vänner o familj där eller om jag varit där själv så hade jag inte klarat av att se filmen. Det var jobbigt nog ändå.
 
Vet inte om jag ska rekomendera er att se den eller rekomendera er att inte se den. Filmen var bra men känslomässigt jobbig.
 
Kommer posta SF´s info om filmen + trailern sist i detta inlägg.
 
 
Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen.

The Impossible är baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004. Den visar hur familjen kämpar för sitt liv, men också hur främlingar hjälpte och stöttade varandra för att överleva tillsammans.
 
 
Tiia
2013-04-07 @ 17:58:17
URL: http://hush.blogg.se

Vill se den har filmen. Har inte sett trailern men daremot reklam affisher och rescensioner i tidningar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0