Melodifestivalen del 3, 4, andra chansen och inför i kväll

 
Delfinal 3. Hade flera artister jag inte gillar i denna delfinal men som sagt så ger jag alla låtar en chans. Må säga att Ugglas låt var bättre än jag trott o bättre än hennes förra. Samma med Fondell. Gubbarna var ju ganska roliga. Ingen vinnar låt men ändå något som säkert komemr spelas på en och annan grillning runt om i sverige i sommar. Den var lite latjo. De 2 jag ville ha till final var Eddie och Martin Rolinski. Eddie gick dock inte ens vidare till andra omgången. Fattar nada :/
 
Janet Leon var oxå ganska bra. Hade velat ha henne till andra chansen men icke :/
Och state of drama ville jag oxå ha till andra chansen. Men de gick direkt till final.
 
 
 
Sista delfinalen. Jag stirrade på kläderna som Gina och Danny hade på sig i början. Inte snyggt direkt men det som kom sen var hemskt. Petra Mede. Varken jag eller Cissi ropade hurra då. Jag tål inte människan. Petra alltså. Och med tanke på alla omröstningar på nätet om man gillar att hon ska leda eurovision så är det många som håller med mig. Många fler än de som vill ha med henne där. Jag har ju även träffat henne och det var ingen höjdare. Ingen vidare människa. Som tur var så var hon bara med i början. Fast det som kom sen var ju inte hurra det heller. Jag tycker att Army of lovers har varit helt okej men det där. Nej nej. Kläderna är en sak. En aningen udda men okej. Men låten och deras framförande. Stort nej.

När alla låtar hade sjungits så hade jag fått 2 favoriter. Men inga har varit så bra som David o Yohio i första deltävlingen. I alla fall så får jag göra folk paffa nu eftersom jag inte gillar den här artisten men jag gillade faktiskt Ulrik Munter så att han gick till final var rätt. Den andra jag gillade var Robin Stjernberg. Han hamnade dock på andra chansen. Han och Ralf borde ha bytt plats.

Så nu har jag 3 i andra chansen jag gillar och bara 2 får gå vidare.

Kändes som om .... hade tagit med Oscar för att ragga lite röster av hans fans från x-factor

Dannys mellanakt den här veckan var skit bra. Jätte kul att han sjöng och dansade med Alcazar. Och han gjorde det bra. Det var som han tog över efter Magnus Carlsson eftersom Alcazar en gång var 4 st. Hade varit kul om han gjort fler låtar med Alcazar under det där framträdandet :)

Det där med Sarah Dawn Finer var okej. Blev ju ramaskri att det var snott. Jag tycker då det är värre att vissa mimar i mellon.

Jag hade velat ha så här

Final
Robin och Ulrik

Andra chansen
Ralf eller
Melissa typen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Andra chansen. Nu blev det jobbigt. Två skulle vidare till finalen men jag hade 3 favoriter. Till slut valde jag Erik o Tone och Martin men kände att skulle Robin gå vidare så skulle jag oxå bli glad.
 
Det slutade med att Erik o Tone åkte ut och blev 5a :/ Och Martin ställdes mot Robin. Det var ju typiskt :P
Men då visste jag att jag i alla fall skulle få en vidare som jag gillar och det blev Robin.
 
Tycker Robins låt växer allt mer för varje gång man hör den
 
 
 
I kväll är det final. Och efter att ha hört alla låtar som är i final så är det inga problem att välja ut den låt jag gillar mest. Låten är skit bra, killen gör bra i från sig på scen, Yohio har en egen stil OCH jag tror att denna låten skulle funka bäst i eurovision av alla som är i final.
 
Så rösta rosa i kväll :)
 
När jag har hört alla låtar i kväll så kommer jag att blogga min 5 i topp lista. Och då utgår jag i från kvällen framträdanden och inte hur de var i deltävlingarna
Anonym
2013-03-09 @ 18:42:42

Självklart kommer jag rösta på yohio! :) Om han vinner ikväll tro jag han kommer vinna eurovision också :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0