Historia

En bonde kom körande fram till en grannes gård och knackade på.
En grabb, kanske 9 år öppnade.
"Är din far eller mor hemma" sa bonden.
"Näe, dom for in till stan", sa pojken. Din bror då, Oskar? Är han hemma?" frågade bonden.
"Näe, han följde med far och mor till stan" sa pojken.
Bonden stod där några minuter och skiftade vikten från den ena foten till den andra , funderade och mumlade för sej själv.
" Jag vet var redskapen är om du vill låna något, så talar jag om för pappa sen att du varit här och lånat", sa pojken.
"Njae", sade bonden besvärat. "Jag vill gärna prata med din far. Det gäller din bror Oskar som har gjort min dotter Karin med barn"
Pojken funderade en stund... " Då måste du nog prata med far om det. Jag vet att han tar 500 kronor för en betäckning med tjuren och 50 kronor för galten. Jag har ingen aning om vad han tar för Oskar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0