Festande

Tjohej
 
Undra om jag börjar bli gammal när jag fortfarande va trött på måndagen fasten det var på lördagen jag var ute och festade. Nästan tur att jag och Sarah inte var iväg på skivbolagsfesten på fredagen då som vi hade tänkt. Undra hur jag hade känt då. Eller så är det bara för att det är höst o mörkt. Ja vi skyller på hösten.
 
På lördagen bar det av till södertälje då Highlights skulle spela på en pub. Puben hade rosa vecka då de skänkte 5 kronor per öl och 10 kronor per läsk till Cancerfondens Rosabandet insamling. På lördagen var det finalen och då hade de tagit dit Highlights. Det var även inträde på 80 kr.
Jag tycker det var en bra tanke av stället att göra så
 
Vi sprang på 3 av 4 av grabbarna under dagen då vi var och gjorde södertälje centrum osäkert. Så det blev lite kackel innan vi promenerade till Johanna för att käka och göra oss i ordning.

I allafall så var Johanna den barmhertiga samariten när vi kom till puben. En äldre kvinna tog sig inte in då de ej tog kort vid dörren. Det var för kallt ute för att hon med sin sjukdom skulle kunna ta ut pengar. Att hon vågade be Johanna som hon inte ens känner? Fast Johanna lämnade sin väska till vakten i o försig för att visa att hon ej skulle smita. Men Johanna fick inte ut några pengar så hon betalade åt tanten. Tydligen kunde man betala med kort i baren så tanten köpte e drink till Johanna istället för inträdet. Sen fick jag en öl i all hast av henne just för att Johanna hjälpt henne. Vi satt med henne en stund och insåg att hon var ganska speciell. Kan ju ha varit spriten oxå.
 
Grabbarna gav oss ett uppdrag (dock lät jag Johanna göra det mesta då jag kände mig lite klumpig) att spela in ljud när de spelade. Vilket vi var snälla och fixade. Hjälpte även till med packningen på slutet och det gav Johanna blåmärken. Ett väldigt stort. Bilden visar inte hur stort o blått det verkligen var. Farligt att vara hjälpsam :P
 
Kändes lite udda att se grabbarna spela på en krog. Till på köpet så fanns det ingen scen så det hade tagits bort bord o stolar där grabbarna fick stå. Var dock en låt jag saknade den kvällen men annars var det bara trevligt :) Eller det var ju en sak. En snubbe som hela tiden skulle fota Johanna. Jag hamnade oxå med på bild då han även fotade när hon och jag dansade. Johanna bad han sluta men han gjorde det ej. Så hon sa till en som jobbade där så han sa till gubben. Dock var det mig gubben började prata med då. Han ansåg att eftersom  vi kände Highlights och även han gör det så tänkte han att det var okej. Hmmm han kände inte oss. Och bara för att vi känner samma pers så betyder det inte att vi då går med på det. Dock pratade Johanna me grabbarna sen och det visade sig att han inte alls kände dem. Vi skulle ha tvingat honom att radera bilderna men det tänkte man ju inte på då.
 
Jag sov över hos Johanna. Kvällen blev ju lixom väldigt sen. Vi följde Micke til bussen (Han bor ju i Stockholm), gick tillbaka o hjälpte grabbarna o sen promenad till Johanna. Så vi var både trötta och frusna (var gott om frost ute). Men nöjda :)
Blev ju dricka, dans, trevligt sällskap och bra musik :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0