Hunger games

Nämnde ju för ett tag sedan att jag hade varit på bio. Filmen jag såg var Hunger games. Jag hade inte hört talas om den fören dagen innan. Satt och läste metro och såg en notis om den. Det skulle tydligen vara nya twilight fenomenet. Nästa dag frågade Leone om jag ville gå o se filmen me henne o eftersom jag skippade träningen den dagen då jag ej mådde 100 så sa jag ja. Jag förvänade mig inget av filmen. Kanske var det bra, jag vet inte men i allafall så var den väldigt bra. Både jag och Leone ger den bra betyg. Jag ger den en 4a och Leone ger en stark 4. Av 5 alltså :)

Det finns tydligen flera böcker så jag hoppas det blir fler filmer. Har hört det ryktas om det. Gissar att det tar nått år innan nästa film kommer. Jag e ju ingen twilight nörd (menar inget illa med det) men detta får väll bli min nördhet då ;) Fast inget slår sagan om ringen filmerna.

Har ni inte sett Hunger games så se den :) Här kommer trailern och lite info



Hungerspelen är baserad på Suzanne Collins succéroman med samma namn, om en gastkramande framtid som är grym, rå, falsk och egentligen bara handlar om en sak – att hålla folket i schack.

Varje år direktsänds Hunger games som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt lottas två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta i tävlingen. De skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stylas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer, för att sedan delta i spelet där bara en vinner – den som överlever. Katniss Everdeen är sexton år. Hon älskar sin lillasyster Prim över allt annat, och försöker skydda henne från allt hemskt i distrikt tolv, men mot Hungergames har hon inget skydd. När det är Prims namn som dras i lottningen ser Katniss ingen annan utväg än att själv ta Prims plats i spelen.

Tiia
2012-04-05 @ 17:15:26
URL: http://hush.blogg.se/

Det har jag svart att forsta ar varfor den har filmen kallas "den nya Twiligt". Ar det bara for att den ar baserad pa en bok som Twiligt ar?

Isafall varfor inte kalla Twiligt "den nya Sagan Om Ringen"?

Maria
2012-04-05 @ 21:40:40

Gissar på att de tänker på ungdomshysterin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0