Moderaterna får mig att gråta

Har aldrig gillat Moderaterna men nu har de verkligen fått mig att dra öronen åt mig.
Ni har säkert läst om detta med Ganna. 91 årig, halvblind, sjuk tant som till på köpet är dement. Chansen att hon skulle klara en flygresa är liten. Hon har sin familj här i sverige och känner ingen alls i sitt hemland. Men ändå vill Moderaterna att hon ska tillbaka. Gannas dotterdotter slogs som en idiot för att Ganna skulle få stanna. Vi andra i sverige försökte hjälpa till. Folk protesterade via mail, telefonsamtal och på flygplatsen. Tobias Billström vägrade ge med sig. Så vitt jag vet så är mord olagligt så han borde buras in.

Verkar jag lugn? Ja kanske. Men jag ska försöka att inte låta mitt humör synas här. Men hade jag skrivit häromdagen så hade jag inte kunnat hålla mig.

Ganna är inte den ende äldre personen som råkat ut för detta. Och detta får mig att fundera på hur de tänker.
Det kommer hit utläningar och gör brott (nej jag drar inte alla över en kam. Många utläningar är bra) men blir de hemskickade? NÄÄÄÄEEEE DÅ!!! Men gamla sjuka människor som inte har nån i sitt hemland åker ut. Sen gnäller Reinfelt eller hur fan han nu stavar sitt namn den jävla pungkulan (förlåt alla pungkulor) att de inte har råd att behålla dessa äldre. Om de istället skickade ut brottslingarna så skulle de kunna behålla fler äldre.

Jag vet att jag har vänner som röstade på moderaterna och jag hoppas att ni vet att jag inte tycker sämre om er för det. Det är inte er jag avskyr utan moderaterna.

Tydligen vill alla de andra partierna ändra lagen. Men pungkulan vill inte det (han och hans parti)
Men hade det varit hans jävla släkting så hade det säkert låtit annorlunda.

Om ni inte är så insatta så vill jag att ni läser någon av dessa artiklar. Klicka bara på de rosa för att komma till de olika artiklarna

Efter Ganna-fallet vill alla se förändring – utom Reinfeldt

Svaret: Det blir för dyrt

Svenskarnas enorma stöd för Ganna, 91

Hon kan få min plats

Sverige krävs på svar om Ganna

SLÄNGS UT UR LANDET

Myndigheterna kan lika gärna putta ut Ganna i en eka i sjön

Det sägs att SD håller me moderaterna men det är väll inte förvånande direkt.
Vem vet, de kanske ändrar åsikt de oxå. Ska försöka hålla kollen.

Vissa är verkligen hjärtlösa och korkade


Detta får mig att tänka på en annan grej som det skrevs mycket om för ett bra tag sedan. En man dödade sin fru. Mannen buras in. Barnen blir föräldralösa. Farbrorn (eller om det var morbro) tog hand om barnen. En släkting som de kände sig trygga med. Vad händer? Farbrodern blir utvisad. Pappan får stanna i sverige.
Rätt? Nej FEEEEEEEEL.
Vet inte hur det gick. Om barnen hamnade i olika fosterhem. Tror jag ska ta och se om jag hittar nått om det.

Utvisa Pungkulan och låt han ta sin idiot till polare med sig.
Tiia
2011-10-21 @ 18:12:56
URL: http://hush.blogg.se/

Forjavligt rent ut sagt!

Sofia
2011-10-21 @ 22:50:22
URL: http://fiian.blogg.se/

Jag som skulle bli jättebra på att kommentera din blogg ofta, så drog jag iväg till Sthlm och hinner knappt titta åt datorn! :D



Hur har du det? Tänkte på dina inlägg om att det kan bli sämre! Hoppas att det inte blivit sämre utan gått åt ett bättre håll! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0