Dagen e slut

Jag sov bort mycket av den här dagen. Kände av magont i morse men det blev bättre efter ett tag. Bestämde mig för att ta en promenad och då började magen igen. Jag fortsatte att gå men magen ville inte haka på. Tillslut var jag tvungen att ge upp. Ett tag undrade jag om jag ens skulle palla mig hem men jag lyckades. Det blev nästan 3 kilometer i allafall. Bättre än inget. La mig för att vila (läste lite) men slutade me att jag släkte lampan och sov. Undra hur tusan jag ska kunna somna i kväll. Magen e bättre nu i allafall. Inte helt bra men bättre. Den uppskattade tydligen att jag somnade.

Nu är tanken att jag ska krypa ner i soffan och titta på en film som heter "allt för min syster"
Har aldrig sett filmen men jag har läst boken. Om jag inte minns fel så är den verklighetsbasserad. Men hittar inget om det så jag kan ha fel.

Amerikanskt drama från 2009. När Kate var två år fick hon diagnosen leukemi och sedan den dagen har hennes föräldrar, Brian och Sara gjort allt för sin dotter. Tack vare sin syster, Anna, som är en perfekt medicinsk donator, har Kate lyckats leva och mot alla odds får hon uppleva sin 16-årsdag. Men nu när Anna blivit tonåring fattar hon ett beslut som vänder upp och ner på familjen. Hon vill inte längre vara donator till sin syster och framförallt vill hon ha rätt att själv välja. För att få kontroll över sitt eget liv stämmer hon sina föräldrar medveten om att hennes beslut kan leda till att Kate dör.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0