Det lär ta ett tag

Det lär ta ett tag tills jag har hämtat mig från att jag förlorar jobbet. AF gilla inte att jag sa att jag blev arbetslös. Arbetssökande heter det. Sak samma :P Same shit.

Tobias är tillbaka hos oss. han pluggar ju till förskollärare numera och är ute på praktik. Komiskt att han hamnade hos oss. Han kan få mig att le. Vi har lite av samma humor. Så idag sa jag till han att nu vet jag varför han hamnade just hos oss igen. Det är för att få mig att må bättre. Han är inte på min avdelning men man springer ju på varandra. Absolut när vi är ute på gården samtidigt eller har rast samtidigt.
I dag sa han att han tyckte att vi ska gå ut nästa fredag och ta en öl. Det nappade jag på. Dock så är jag sällan ute på pubbar/krogar här i stan så jag låter han välja ställe. Lixom skönt att slippa sitta hemma själv och tänka. Kanske det han tänkte. Att han ville pigga upp mig. det uppskattas i allafall :)

Flera har sagt "men nu är det ju perfekt att söka jobb i en annan stad"
Jovisst jovisst. Men jag hade heldre gjort det medans jag hade jobb här.
Jag vill inte göra samma misstag igen. Jag gjorde ett stort misstag en gång när jag drog iväg utan att planera ordentligt. Slutade med att jag hamnade hos en psykopat. Nu tror många att det är en han men även tjejer kan vara psykopater. I allafall så vill jag planera osv ordentligt den här gången. Jag hade redan börjat men hade inte hunnit komma så långt. Hade varit kanon om jag i allafall hade fått några extra månader på jobbet. Men tjänsten ska tas bort så jag har inget val. Jag försöker se det positiva i det hela. Det beror i allafall inte på mig att jag måste sluta.

Men så länge jag har er mina vänner + min familj så håller jag modet uppe att allt löser sig tillslut på nått vis. Och ni är dem som kan hålla mig uppe tills dess.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0