Ännu 1 dag närmare helgen

Ha ha det är ju oxå en överskrift.

Jag vill ha mer snö.
Eeeh va? Skrev du just det där? Är du sjuk?
Nääää men om det ska vara snö så ska det o med tanke hur det ser ut ute nu så vore det snyggare med mer snö. Gräset syns och vägarna är hala. Det behövs mer snö för att rätta till. På jobbet är det för mycket snö för ungarna att cykla men nästan för lite för dem att åka i. När jag kom till jobbet så ställde jag mig och tittade på några barn som försökte åka i backen. Sen höll jag på att åka i backen själv när Tobias hoppade på mig bakifrån.

Idag insåg jag att jag bara har typ 1 månad kvar på jobbet. När man säger att min sista månad är december så känns det som ett bra tag men kollar man i kallender så ser man att det inte alls är länge. Det går inte många dagar i mellan sedan jag fick veta detta som nån på jobbet pratar om detta. Man känner sig behövd lixom och det är ju bra. Som jag sa i dag så har jag landat nu i allafall, även om det fortfarande känns tråkigt. Men det har lixom gått in nu.

Mamma ringde och ville att jag skulle komma hem till henne. Är en person hemma hos henne som nog behöver mig just nu (de var på väg hem till mamma nu). Och då är det klar jag offrar mig. På med kläderna och ut i kylan för att halka runt. Det är som den dagen jag bor i Stockholm, mina vänner ska kunna ringa på natten o gråta o säga *kan du komma?* eller *kan jag komma?*
Såklart inte bara på natten. Det var bara ett exempel. Men i allafall så vill jag komma fram till att jag kommer finnas där för vännerna.

I natt har jag jagat flygplan. Annars brukar jag drömma att jag missar tåg men inatt var det flyg. Om man säger till barnen att man drömde att man jagade ett flygplan så skrattar de. Ibland är det lätt att roa barn ;)
Urs mina gullpluttar. Tycker om alla 18.

Nej snart går bussen så bäst att jag drar på mig skridsko.... eeh skorna och ger mig ut

Tjing



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0