Resan me jobbig början

För några veckor sedan så åkte jag till Sundsvall. Att jag glömde mobilen har jag redan berättat så det behöver jag inte ta igen. Men att oroa sig att Bea eller Sabina skulle försöka få tag i mig av nån anledning och jag ej svarar fanns ju där. Tänk om de är sjuka, inte kommer osv. Men de fanns där när jag dök upp som tur var.

Efter att jag fått i mig lite mat så tog vi bussen tillsammans med några fler tjejer till stället där EMD skulle sjunga. Eftersom jag, sabina och Bea skulle få träffa grabbarna så skulle vi vara där till 17 då vi skulle ringa en snubbe som hade hand om det där Vi skulle få vara med en stund under sounshecken. jag hade räknat med högst 10 min men till våran glädje blev det betydligt längre. Danny var inte där då han typiskt nog var fast på Arlanda. ja så går det när man inte planerar ordentligt ;) Så matte och erik körde hans låtar oxå under sounshecken. Dock skulle han hinna till själva spelningen. Men spelningen skulle bli lite försenad. efter soundshecket knalla Erik och matte upp till oss. Matte fick sin 30 års present som jag och en tjej till hade fixat. 2 videos som vi byggt ihop.

Det var en helt annan upplevelse på den här spelningen gämfört me deras andra spelningar. För det första så var vi en sittande publik. Dock fick killarna oss att stå upp ibland he he. Det som var synd var att flera i publiken inte diggade med. Försökte man få igång publiken att visa sin glädje så tittade de bara konstigt på en. Som tur var så var det några som hakade på i allafall :)
Jag hade en väldigt bra plats tycker jag. Dock så funkar inte min kamera på sånna där ställen. inte så bra i allafall så det såg ut på bilderna som om jag satt långt bak. Många bilder blev suddiga osv. Nästa gång tar jag med min gamla kamera för den är bättre i sånna här situationer.
En låt var bättre live än på skiva och det var Burning
Den låt jag blev besviken på live var There´s a place for us
Och jag var inte så förtjust i deras nya version av All for love. Dock verkade den uppskattas av andra.
Den låt jag verkligen har börjat gilla och som jag njöt extra av när jag satt där var Anywhere in paradise.
Men ska jag sumera hela spelningen så var det en av de bästa spelningarna med killarna.
Den hamnar lätt med på topp 5 listan :)

E.M.D. – Anywhere Is Paradise <---- För dig som har spotify

Killarna varierade me att dansa och spela på instrumenten. Jag trodde innan att de bara skulle spela på instrumenten och att det bara skulle vara de 3. Men jag blev glatt överaskad att de hade me några fler som spelade och att killarna varierade. På så vis blir en spelning mer speciell. Ni som missade deras turne, ja ni har verkligen missat nått :)

Efter spelningen träffade vi killarna och nu fick vi även säga hej till Danny.
Erik ut som en hårding i sitt utseende. Man kan tolka honom som dryg. Men pratar man med honom så märker man att det inte stämmer. Och jag tror han vet det själv oxå att folk kan tolka honom som så. Jag har träffat han många gånger och han är en toppen kille.

Eftersom vi missat bussen så blev det en promenad in till Sundsvall efteråt. Tur att mitt tåg till Örebro inte skulle gå fören på natten. Då slapp man stressa. Vi skulle knalla till Max och äta nått men dumpa sabina på vägen så hon kunde ta sin buss hem (Hon bor i Sundsvall). När vi går genom stan så möter vi plötsligt Matte som har slut på småpengar och försökte betala parkering. Innan jag han erbjuda mig (hade en hel del små pengar) så säger Sabina att hon har små pengar. Så Matte behövde inte oroa sig längre :)

Det var skönt när tåget kom (hade knappt fått i mig nån mat) och jag kunde gå och lägga mig och börja färden mot Örebro. Jag slöt ögonen med ett leende på läpparna






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0