Melodifestivalen, del 1

I går drog melodifestivalen igång. Fanns många som man kände att det här skulle aldrig funka i eurovision. Jag fann i allafall 2 st som jag ville ha till final och en som jag ville ha till 2a chansen.
Final: Jenny Silver och Danny
Andra chansen: Swingfly



Men så blev det inte riktigt. Det blev Danny och Swingfly till final och Jenny hamnade i andra chansen.
Min största favorit i går var Jenny. Jag fastnade för hennes låt direkt.
Dannys låt var okej och satte sig i skallen på mig.
När det gäller Swingfly så gillade jag inte rapparen däremot gillade jag när Kristoffer sjöng i refrängen. Hans röst passade in där.

Oså har vi programledarna. Det märktes ju att det var första avsnittet men så ska det ju vara. Och Marie är inte van vid sånt här. Men bortser man från det så tycker jag att det var mycket bra :) Jag gillar Marie och Rickard.



Och såklart var folk tvungna att klaga på både artisterna och programledarna på aftonbladet och expressen (man kan lämna kommentarer i artiklar) men så kommer det alltid att vara. Man kan aldrig göra alla nöjda. Det är nått man måste acceptera. Det har jag fått göra me tanke på att jag inte har gillat vinnarlåtarna de senaste åren. Man kan ju hoppas att det är min tur att vara nöjd i år ;)

Nu är det bara att vänta tills det blir lördag igen
Linn
2011-02-06 @ 13:56:04

jag tyckte inte alls om Rikard :O Men Marie kan nog bli någonting :)

Mikkis
2011-02-06 @ 20:38:21
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Jenny Silver va min favorit ja, Pernillas kommer spelas massa på radion kan ja svära på.

Sen va han Kristoffers sång insats i Swingfly bäst, sa till H att han räddade hela låten haha.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0