Vilken morgon

Började med att jag sov lite för länge så att jag fick ta en annan buss. Chaffisen brydde sig tydligen inte om väglaget utan gasade på vilket gav resultat i att bussen gled mer än nödvändigt när han skulle bromsa. Det regnade så det blev extra halt på isen. Han spelade musik på högvolym och hamnade i en snödriva tillslut. Jag satt och höll i mig så gott jag kunde. När vi närmar oss stan så parkerar han på bussterminalen istället vilket gav resultat i att jag missade 2an precis. Chaffisen påp 4an sa att det var inställt. Jag antog att det var just det bussen men det visade sig att det var ALLA bussar. jag hade ringt jobbet redan o berättat att jag var sen men nu fick jag ringa igen och berätta om bussarna och att jag måste gå resten av vägen. Då upptäkte jag att de var sandat dåligt och efetr en stund var det inte sandat alls. jag fick gå och spänna mig för att ej ramla så jag fick ont i nacken. Det tog 1 tim att gå till jobbet. När jag kom in så började personalen att skratta. Tacka katten för det. Jag såg säkert inte klok ut. Trött och svettig. Aja jag fick i allafall motion.
Bussarna har varit inställda i flera tim men nu har de börjat gått igen. Jag ska dock bli upphämtad i bil då vi ska iväg och handla.

Mobilen ringde medans jag gick till jobbet och jag blev förvånad att höra det jag fick höra men jag vågar ändå inte hoppas för mycket
Tiia
2011-12-23 @ 21:51:38
URL: http://hush.blogg.se/

Vilken idiot till chauffor! Har varit i den situationen forut (fast bussen akte inte in i nan driva). Det var vinter, halt och stormigt och chaufforen bara gasade pa. Jag blir livradd i sana sitationer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0