Lesbisk

Jag förstod redan från start att Sassa som är med i årets idol är homo/bi. Idag kan man läsa att hon är lesbisk i tidningarna. Hon hyllas av många homosexuella.

Jag tillhör de smarta som anser att alla är lika mycket värda. Jag bryr mig inte för 5 öre om folk är homo, bi eller hetero. Kärleken mellan kvinna o man, kvinna o kvinna, man o man är lika sann och stark och riktig.

Dock finns det idioter som anser att det är en synd att vara homo/bi och mer än gärna misshandlar eller mordhotar dem. Att vara kändis och våga visa sin homosexuallitet kan vara farligt. Artister som Andreas Lundstedt och Magnus Carlsson har blivit hotade. Magnus har till och med skyddad identitet när det gäller kontaktuppgifter osv.
Jag menar inte att Sassa är dum som går ut med det. Man ska ju våga visa den man är. Men jag förstår även de som inte vågar gå ut med det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0