Sov länge men ändå inte

Vaknade i morse och kände mig som död, nästan. Det var som jag bara sovit 1 tim typ. Ändå hade jag sovigt hela natten. Inte vaknade jag av kylan heller när jag kom ut. Satt på bussen och nickade till hela tiden. När bussen kom fram till IngaLills hållplats så kollade jag ut för att se om hon stod där. Ibland åker vi samma buss, om vi börjar samma tid. Men såg henne inte. Däremot träffades vi när vi gick av. Jag var så trött så fasten jag kollade efter henne så såg jag henne inte fasten hon var där.

På jobbet blev jag irriterad på min mössa som hela tiden ville åka upp. Slutade med att jag tog av mig hallstuken och knöt fast mössan. Såg säkert inte klokt ut. Flera arbetskamrater reagerade. Nån kallade mig för påsk kärring. Även vissa barn sa så. En sa "hej jultomten" men det beror på att i går gick jag runt med tomteluva. Vi hade fotat alla på avdelningen med en tomteluva som vi skulle använda till pappersgranen som vi ska ha på väggen. Så jag gick runt me den mössan sen till ungarnas stora förtjusning ;). Så påsk kärring och jultomte.

Nej nu ska jag krypa i sängs och hoppas på att jag e piggare i morgon. 2 arbetsdagar kvar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0