Runknisse

Två dansnördar klädda i bekväma, svettvänliga kläder och med vattenflaskan i högsta hugg sitter och pustar i pausen i Arbogaparken när det kommer in en man klädd i dyr, välsittande kostym. De började spekulera över vad denne figur kunde ha för yrke.
-Jag slår vad om att han är revisor! sade den ene.
-Verkar vara något åt mäklarhållet! menade den andre.

De fortsatte diskutera en bra stund tills den förste behövde ta en sväng till toaletten. Väl därinne fick han se den välklädde mannen stå och tvätta händerna.
-Ursäkta, men min kompis och jag har diskuterat vad en välklädd snubbe som du har för jobb?

Mannen log och förklarade att han jobbade med logikforskning.
-Med vad???
-Låt mig förklara, sade mannen. Har du en guldfisk hemma?

Dansnörden blev lite förvånad men beslöt sig för att spela med.
-Ja, det har jag.
-Då är det logiskt att anta att du har den i en skål eller en damm, inte sant?
-Ja, jag har den i en damm.
-Okej, då är det logiskt att anta att du har en stor trädgård.

Dansnörden nickade instämmande.
-Och därmed är det också logiskt att anta att du har ett stort hus.
-Jajamen, sex sovrum faktiskt!!!
-Eftersom du har ett sånt stort hus är det logiskt att anta att du är gift.
-Visst, jag är gift och har tre barn.
-Då är det logiskt att anta att du har ett bra sexliv.
-Jovisst! Fem gånger i veckan! skröt dansnörden.

Mannen log lite och rundade av med att det därmed var en logisk slutsats att han inte onanerade särskilt ofta.
-Aldrig!!!
-Där ser du. Det är logikvetenskap i ett nötskal. Utifrån det faktum att du har en guldfisk har jag kunnat bestämma storleken på din trädgård, allt om ditt hus, din familj och ditt sexliv!

Dansnörden gick ut från toaletten, mycket imponerad av vad han hade hört. Tillbaka vid bordet frågade kompisen om han mött den välklädde och frågat vad han jobbade med.
-Visst, han är logikforskare.
-En vadförnåt???

-Låt mig förklara. Har du en guldfisk hemma?
-Nej...
-Då är du en runknisse!!!
Elin - Blueebarry
2010-05-22 @ 14:34:23
URL: http://blueebarry.blogg.se/

HAHA, awesome!

Fröken Van
2010-05-23 @ 01:03:53
URL: http://frokenvan.blogspot.com

Vi borde starta klubb: Vi med dåligt lokalsinne XD



Humorn är hög här märker jag =P



// Fröken Van




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0