RIP

När jag slutat jobbet idag så stannade kag kvar för att fixa med lite saker. Min mobil ringer. Det är mamma som undrar om jag var på väg hem. Nej jag är kvar på jobbet svarar jag. Hon undrade om jag hade pengar. Det första jag kom att tänka på då var att hon skulle föreslå att hon, jag och Tobbe skulle åka och handla. Vi gör det ibland eftersom min bror har bil. Men tyvärr så var det inte så. Det visade sig att Zac var dålig igen och mamma sa att det vore egoistiskt att försöka hålla han vid liv. Jag la ihop det jag jobbade med och stack in på avdelning där de sa i kör *är du kvar?*.
Sen tog jag bussen hem till mamma. Tobias var oxå på väg. Han var tvungen att gå tidigare från jobbet.
Hemma hos mamma så satte jag mig på golvet och gosade med Zac. När Tobbe kom så åkte vi till djursjukhuset. I bilen började jag gråta. Jag började lite lätt på bussen mot mamma redan men nu var det totalt kört. Jag satt med fingret inne i buren och smekte Zacce. Jag sket i om folk tittade på mig. Jag bara grät.

Mamma satt med honom i famnen och man såg att han var väldigt dålig. Han fick en spruta för att somna. När han hade somnat skulle han få sprutan som fick han att somna för alltid men den sprutan behövdes aldrig. han dog där i mammas armar innan sista sprutan. hans kropp hade laggt av. Vi hade inte kunnat rädda honom ens om vi hade försökt. Han orkade inte längre.

Jag kommer aldrig glömma kvällen jag hämtade honom. Det var jag, Hanna och pappa. Zac skrek hela vägen hem och jag gick i 1a ring. Kommer att se tillbaka på allt han har gjort och skratta.
12 år blev han min älskade Zac.

Hälsa alla där uppe älskade vän
Älskar dig :´(

Therese
2010-05-18 @ 22:41:20
URL: http://thereseepersson.blogg.se/

Så ledsamt att läsa. Ännu mera ledsamt är det när jag har varit med om precis samma sak. Alltid lika hemskt varje gång men man vet att dom får det bra för dom gröna ängarna finns. Han hade säkert nån familjemedlem som vek av på flocken för att hälsa han välkommen :) Så han springer däruppe nu och har det bra på dom evigt gröna ängarna. R.I.P otroligt vacker han var <3

Bizze
2010-05-18 @ 22:55:51

Nu får jag tårar i ögonen jag med, när jag läser detta Maria ... Så FIN han var, din Zacce ! Förstår att du saknar honom enormt och era 12 fina år tillsammans. Det är så svårt så svårt, att behöva skiljas, fast man vet man måste... Jag har varit med om det också, med både hund och katt.

Men Zacce ser dig från sin katthimmel och glömmer dig aldrig det vet jag

Många Kramar från Bizze

Stina
2010-05-18 @ 23:02:13
URL: http://guchie.blogg.se/

Lilla Zacce.. :( Usch.. han va verkligen en goseboll.. Förstår om du e ledsen. Har vart med om samma sak själv... Man får lov att va ledsen. Kommer sakna han! Men han har det bra där han är nu, man får tänka på det. Där inga sjukdommar lr föråldringar finns.. R.I.P Zacce. Må du leva som en ängel <3

Anna
2010-05-19 @ 10:05:55

beklagar!

emma
2010-05-19 @ 11:26:49
URL: http://renovation.blogg.se/

R.I.P

Han kommer få det bra där han är nu!

Tiia
2010-05-19 @ 13:29:00
URL: http://hush.blogg.se/

:-(. Det finns en del som inte fattar hur man kan grata nar ett djur dor. Det ar ju lixom bara ett djur men dom manniskorna vet inte vad dom pratar om. Ett husdjur ar en del av familjen. Man lar kanna och alska dom. Jag grat floder nar min ratta dog nar jag gick i femman.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0