Melodifestivalen - Finalen

Andreas Johnsson - We can work it out
En av Andreas bättre låtar. Det var rätt att han gick till finalen.
Gilla hans gröna jacka oxå men veta katten om den skulle passa på nån annan än han. Jag vet inte om jag tycker att låtem skulle passa i eurovision doc. Men det är en låt som jag kommer fortsätta att lyssna på.

Anna Bergendahl - This is my life
Den här ville jag inte ens ha till finalen. Det var inte någon speciel låt tyckte jag. Jag fastnade inte. Men efter att ha hört alla låtar i årets tävling så kan jag säga att den här tillhör de bättre i allafall. Den går på radio rix då och då och den har blivit lite bättre men absolut ingen vinnare för mig.

Darin - You´re out of my life
Inte en av hans bättre låtar men inte så dålig ändå. Han är duktig.
Jag tyckte han förtjänade att gå till final. Skulle kanske kunna funka i eurovision.
Jag vet inte riktigt. Jag är splittrad hur mycket jag ska gilla den här. Det händer lite för lite på scen.
Tror han skulle tjäna på att fixa nått mer. Men ingen vinnare för mig.

Eric Saade - Manboy
Fastnade direkt. Killen kan både sjunga och framträda. Han har blicken som kan få tittarna att fastna.
Man diggar med direkt. Den här får gärna vinna svenska finalen och gå till eurovision. Heja Eric Saade.

Ola - Unstoppable
Jag blev väldigt besviken här. Visst inte en skit dålig låt men inte heller direkt bra. Tyvärr så vill jag inte att denna ska vinna. Jag gillar Ola men man kan inte bara gå efter artisten lixom. Låten ska vara bra osv.
Han måste göra nått mer i finalen om han ska få mig att ändra mig nått.

Peter Jöback - Hollow
Peter är en väldigt duktig sångare. Helt okej låt. Tror inte den här skulle funka i eurovision doc.
Okej den kan få vara i finalen i Sverige även om jag var osäker om den borde gå dit men när den gjorde det så tänkte jag *tja varför inte* ja jag var lite splittrad. Men ingen topp 5 för mig här.

Salem al fakir - Keep on walking
Åh herre gud. Jag tyckte han var en av de sämsta i sitt avsnitt. Sen när han fick mest röster så satt jag och gapa. Efter att ha hört den en hel del på radion senaste tiden så har den blivit lite bättre men vinna vill jag absolut inte att den ska göra. Inte ens 5 i topp. Han var i allafall bättre än vad jag trodde innan jag hörde han. Alltid nått. 

Timoteij - Kom
Medryckande låt. En sån som lätt kan bli en sommarplåga. Vare sig man gillar den eller ej så kommer man gå runt och nynna på den i sommar. Även om texten inte sätter sig så gör melodin det direkt. När jag hör låten så tänker jag på sommarängar. Helt okej men inget jag ens vill ha i 5 i topp i finalen. Men kul med lite svenskt :)

Jessica Andersson - I did it for love
En annan låt jag verkligen fastnade för. Jessica gör låten kanon och man sitter och bara njuter. Vinner inte Eric så vill jag gärna att den här vinner. Jessica gick till andra chansen. Jag tycker hon förtjänade att gå direkt till finalen men hon tog sig dit via 2a chansen. Nu är hon i final och det är huvudsaken.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Här har vi en schlager. Inte ofta man hör en låt nu som osar schlager men denna gör and me like it.
Jag ville ha den till final direkt men den gick till andra chansen men tog sig ändå vidare till final. En låt jag redan sjungit med till flera gånger.
marcus
2010-03-10 @ 16:14:22
URL: http://marcuswoxter.blogg.se/

Hoppas att Eric vinner =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0