Gnäll och gny men gör nått då

Jag är en sån som rör en hel del på mig. För att må bra helt enkelt. Jag vet att om jag inte rör på mig så blir min kropp något jag inte vill ha. Och jag har alltid varit en kämpe.
Jag var större förr. Haft ont i kroppen pågrund av min stolek osv. Men mår mycket bättre nu :)

Men det finns de som gnäller och gnäller för att de är så feta, de orkar ingenting osv. Inte så konstigt de rör ju inte på sig. Är det jobbigt så börja med något lätt då och arbeta er uppåt. Många skyller på att de är för stora. De vill ta genvägar. Men sen sitter de där och blir allt större. Jag tycker inte synd om er.

Är det jobbigt för er att ut och gå? Börja då gå en liten bit i taget. Eller träna hemma. det finns massor med sätt men ni är lata helt enkelt. Sure bli arg på mig men det är sant.

Jag har en kompis som har varit större än många av dessa gnällspikar och hon har klarat det. Hon har kämpat som en gris och visat att man kan om man vill (är skit stolt över henne). Ja man får lida och ja det är jobbigt men vill man vara fin (och må bra) så får man lida pin. Så sluta sitt där och gnäll folk. Det är inte synd om er.
Ta tag i det istället
Stina
2010-06-10 @ 21:47:23
URL: http://guchie.blogg.se/

E alltid lika kul å läsa sånna här saker :P Eftersom många har så många förutfattade meningar om att man e lat..

Maria
2010-06-10 @ 21:54:59
URL: http://mariachen.blogg.se/

Här var det nån som tog åt sig :)

Klara
2010-06-10 @ 22:26:39

Stämmer så bra det du skriver. Klart att alla kan röra sig åtminstone lite, det handlar bara om lathet. Man börjar lätt och så arbetar man uppåt som du säger. :P

linn
2010-06-10 @ 22:39:50

Det finns INGA ursäkter för att inte röra på sig. SÅ du har så rätt Maria.



t.o.m invalida, rullstolsbundna, folk utan ben och armar tränar och håller sig i form. Men lathet är dock en stor del i mångas liv..

Madeleine
2010-06-10 @ 23:02:24

Jag förstod att hon gjorde det ;)



Bra skrivet Maria!

Kram

Stina
2010-06-10 @ 23:04:51
URL: http://guchie.blogg.se/

Självklart :)

Mikkis
2010-06-10 @ 23:19:39
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Fick en sån energi nu på kvällen att ja tog mej en promenad me Nitro på 40 min... skulle ej tatt så lång tid utan han men vill ha nosa o pinka så ska han få de.



Förstår va du menar by the way me detta inlägget. Visste man fet o man har ätit sej till de o slappat men iaf jag gnäller ej om det o sen inge gör.

Anonym
2010-06-10 @ 23:56:23

"Tänk er för innan ni säger saker. Ord kan såra mer än ni tror. Ni kanske inte tänker på det. Ord som känns helt rätt för er att säga eller skriva kanske gör illa en person. Ni kanske inte ser nått elakt me orden men folk tolkar saker olika. Bara några ord kan göra en person väldigt ledsen. Ord är inte bara ord."

Maria
2010-06-11 @ 09:48:54
URL: http://mariachen.blogg.se/

Lilla Anonym som inte vågar stå för det somd en säger. Om detta sårar så har de tagit åt sig och det är inte mitt problem. För det jag skriver är sant. Hur tung man än än är så kan man träna och man kan sluta äta onyttigheter. Jag kan förstå att det är svårt men då ska man inte sitta och gnälla jämt heller

Emma
2010-06-11 @ 15:58:57
URL: http://renovation.blogg.se/

men snälla rara, dessa människor som verkligen tar åt sig..

Jag har vägt som mest 110kg

jag väger idag 30kg mindre.. inte fan blev jag 30kg lättare av att sitta på röven och inte göra nånting.

Jag hade ont i ryggen, knäna, höfterna..U name it!

OCH jag är fan hjärtopererad.. MEN jag började träna och kom dit jag är idag.. Så sluta klaga, sluta gnälla.. Det kan ni göra den dagen ni har en riktig jävla anledning till att inte kunna träna. Men du/ni lär inte få mindre ont överallt för att ni sitter kvar där ni sitter idag.

Niklas
2010-06-12 @ 14:38:30
URL: http://bobisinflaska.blogg.se/

Lilla anonym var faktiskt du själv lilla Majjsan...kanske en "tankeställare"?



Och förresten, det var en väldigt märklig inställning det där, att det inte är ditt problem om det du säger sårar andra. Det borde ju betyda att du är en väldigt kall och hård människa utan empati och medkänsla. Och det är du väl ändå inte?



Att det är sant är väl inte så jävla relevant heller förresten. Jag skulle kunna komma på rätt mycket elakt att säga om dig som också är sant, men det skulle vara jävligt styggt av mig. Så därför tänker jag naturligtvis inte göra det.

Maria
2010-06-12 @ 14:48:34

Kolla anonym har fått sig ett namn :P Woho ;)

Aja det märks att du inte vet vad som händer här :) Men du är välkommen att besöka mig och få se och höra själv :)

Camilla
2010-06-14 @ 11:59:53

håller helt klart med! min lathet håller på å ta över, men jag ska stoppa den! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0