Dagen

Dagen började me att pappa ringde och undrade om jag vaken. Tja jag skulle ju till jobbet så ja. Du är i tidningen sa han. Toppen. Jag misstänkte det eftersom jag varit med på op.se
När jag öppnade tidningen på bussen insåg jag att bilden inte var liten heller.
När jag kom till jobbet så knalla jag in i personalrummet för att kolla bilden igen. Där inne satt tre arbetskamrater. Det första jag får höra är *Vi har redan sett dig i tidningen*
En annan sa *Och längst fram oxå*
(Jag stod längst fram i publiken)

Mina arbetskamrater tror föresten att jag är ute efter Tobias (praktikanten) bara för att jag snackar mycket me han och håller på. Blev ju inte bättre idag när de fick veta att jag tvingat me mig Tobias på dans i sommar. Han är ingen dansbands kille men jag sa att han hade inget val och att han fick välja mellan Streaplers, Arvingarna eller Highlights. Efter mycket kvidande så valde han Arvingarna.
Jag kanske får magsjuka sa han. Tss du ska med även om du är i koma sa jag då. Jag lär hamna i koma efteråt sa han. Gör inget för då har du ju ändå varit där sa jag.
Nu får jag se till att han åker dit oxå ;)
När jag knallat runt på hans avdelning så sa en i personalen *spanar du?*
Tror inte ens hon trodde på mitt nej. Och bara för att jag vill ha me Tobias på dans så betyder det inget.
Men jag får skylla mig själv antar jag. Första gången Tobias dök upp så tyckte jag att han var en pudding och det sa jag till Lena. Det har mattats av nu. Han e fortfarande fin men det enda jag känner e att jag vill bli hans vän :)
Men att övertyga personalen om det är lättare sagt än gjort.

Ha ha Tobias fick mig att skratta. Jag hade slutat för dagen och eftersom bussen ej skulle gå än och jag såg han i personalrummet så gick jag dit och vi började snacka om åldrar osv. Jag sa att jag kände mig lite gammal nu när jag såg alla studenter för det är 10 år sedan jag tog studenten. Då stirra han på mig som om jag var skvatt galen. *Säg inte att du är 30* sa han då. Näe inte än. Jag blir 29 i år sa jag.
Oj då, han hade trott att jag var betydligt yngre än så. Det är ganska vanligt i oförsig men aldrig har jag sett någon bli så förvånad.

Nej dags för sängen. jobb + träning inplanerat i morgon.

Tjing
Mikkis
2010-06-08 @ 21:22:24
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Tssss kändis!!! Åh Tobias kommer inte ångra sitt val o han kommer ej att hamna i koma ;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0