Tågförseningar, ras av tak, mycket folk

Är fortfarande kvar i Göteborg. Jag vet hur man står i kö nu. Mycket väntande har det blivit. Fick ju vänta länge i går o boka ny biljett till idag. Idag blev mitt tåg inställt. Bussarna var fulla. Stå i kö igen o boka ny biljett. Få vänta i flera tim i Stockholm. Natt tåg hem. Den blev inställd efter ett tag. Inga tåg alls mellan Gbg och Stockholm idag. Vänta igen. Kvinnan i kassan undrade om inte vi sågs i går. Jo o vi lär synas i morgon igen sa jag. 8.42 skulle jag ha åkt i går. 08.42 i morse me innan jag fick byta tid. Och 8.42 i morgon me. 3e gången gillt?

När jag stod och väntade på Robert så hör jag ett kabom och glastaket börjar rasa in inte långt från mig. Snabbt börjar folk bli bortförda av vakter och rökdykare. Luktade lite rök men jag kanske inbillade mig. Hörde knakande åvanför mig huvud. 2 tjejer såg helt förvirrade ut och frågade mig på engelska vad som hände. Jag förklarade och sa att vi måste snabbt därifrån. Fort därifrån och ta skydd. När jag skyndade mig till Robert sen så kom en ambulans farande.
Undra hur det kommer se ut där i morgon.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0