Men lägg av

Jag är så irriterad på min kropp just nu. Jag har inte kunnat träna på hela veckan. I dag fick jag boka av morgondagens bodypump oxå. Varför? Jo jag e förskyld. Tidigare i veckan fick jag order på jobbet att jag inte fick träna. Då skulle jag riskera min hälsa. Kunde bli sjukare och det var farligt för hjärtat. Blir jag sjuk så kan jag inte jobba. He aja.

Visst jag rör mig ju en hel del på jobbet så det är ju inte så att jag har suttit stilla men jag har kommit in i träningen så bra nu. Och att behöva vila gör mig tokig. Jag vill träna.
Näsan har blivit bättre men kroppen gör ont och är matt. Förkylningen satte sig där mest.
Jag trodde att jag skulle kunna bli frisk tills i morgon men näe. Att gå och träna i morgon vore att utmana ödet :/

Men vad hade jag väntat mig. Det går massor av förkylningar på jobbet nu. Och när det finns föräldrar som lämnar över sina ungar fasten ungarna ej är friska så är det inte konstigt att bacillerna flyger runt. Man blir måttligt irriterad på sånna föräldrar. Det är lixom jobbigt både för barnet, resten av ungarna och oss personal om det kommer ett sjukt barn. För ett antal dagar sedan var det en unge som nös mig i ansiktet och idag upptäkte jag att hela min tröja var full av snor efter jag suttit med en ledsen pojke i knät. Stackars barn. Så att jag har blivit förkyld är inte konstigt.

Jag blev förkyld redan på båten (skyller på Emil he he) men den satt bara i ett litet tag. Några dagar och den var inte så farlig (däremot smittade jag nog Emilia, sorry) men det kanske satt lite kvar så jag lättare tog emot jobbets baciller. Vad vet jag.

Gud som haver, det blir att vila i helgen i allafall (hm det dök upp en jul låt med Magnus Carlsson på min spotify nu) och se till att vara frisk till tisdag. Bokade nyss in ett bodystep pass som är då.
Och nu gott folk så tar jag och lägger mig. Även om jag är ledig i morgon så e kroppen trött av förkylningen så det ska bli skönt att knoppa.

Tjing
Emma
2010-02-05 @ 09:20:16
URL: http://renovation.blogg.se/

de här med att föräldrarna lämnar barnen innan dom e friska håller jag med om är fullständigt fel!

men måste påpeka att om barnen redan är sjukt och inte tillfrisknat helt ännu så är barnet inte längre smittsamt.

förkylningen är smittsam innan den bryter ut

Tess
2010-02-05 @ 10:20:32
URL: http://fraggel.blogg.se/

Krya på dig! Att arbeta på en förskola har sina risker ;) I know!

Maria
2010-02-05 @ 10:21:46
URL: http://mariachen.blogg.se/

Ja jo men barnet mår ändå inte bra, smittsam eller ej och det är jobbigt för barnet att vara på dagis då :)

Emma
2010-02-05 @ 19:16:16
URL: http://renovation.blogg.se/

Jo de e klart, men just de du skrev om att många e förkylda o kommer dit när dom inte mår bra, d var d ja menade med att dom inte smittar om dom redan är förkylda

men självklart ska man inte dra iväg sina barn innan dom e friska, då tar de ju bara längre tid för dom små




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0