Melodifestivalen

I dag börjar melodifestivalen igen. Jag kommer aldrig göra om samma misstag som jag gjorde förra året. Då lyssnade jag på låtarna i förväg. Man får ju bara höra en bit av låten. Antar att det är så i år med. Och då får man inte hela känslan. Kan ta ett exempel. Förra året lyssnade jag bland annat på baby goodbye med E.M.D. och tyckte låten var dålig. Men när jag fick höra hela så gillade jag den. Sånt där är så lätt hänt. Jag har även varit med om motsatta. Jag fick höra en snutt av en Barbados låt för många år sedan och tyckte den lät jätte bra. Men när jag fick höra hela så blev jag besviken. Låten är helt okej men tja ni fattar.

Jag tillhör även en av de få som röstar (om jag röstar) på den låt som är bäst och gjord bra. Många röstar för att deras favorit artist är med. Alla ni som gör det, rösta på låten istället. Vem vet, då kanske det går bättre för oss eurovision :)

I kväll är dessa med
Anders Ekborg - Han e jag nyfiken på. Visste inte att han sjöng
Frispråkarn - Har inget att säga
Jenny Silver - Vet att hon kan sjunga i allafall
Jessica Andersson - Duktig sångerska
Linda Pritchard - Hennes låt är jag nyfiken på eftersom en av låtskrivarna är Johan Fransson och jag tycker han är grym.
Ola - En duktig sångare som jag brukar lyssna på annars oxå
Pain of salvation - Har inget att säga
Salem el fakir - Nej tack!!

MEN även om jag ej gillar en artist så klankar jag ej ner på låten bara pågrund av artisten. Ett exempel. Jag avskyr Carola. Men skulle hon göra en låt som jag tycker är bra så skulle jag erkänna det. Man ska alltid ge låten och framförandet en chans även om man avskyr artisten.

Nu får vi se vad jag tycker i kväll.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0