Melodifestivalen, deltävling 1

Först ut var Ola. Jag var lite besviken på hans låt. Han har gjort bättre. Fröken Silver var inte bra för 5 öre. Linda var jätte bra. Men jag hittade ingen som skrek "bäst bäst bäst" men plötsligt. Där var den. Jessica Anderssons låt. Jag fastnade direkt och kände att den här vill jag ha till final.

Sen fick jag lite problem när alla var klara. jag kunde inte bestämma mig för vem jag ville ha på 2a plats. Linda eller Ola. Lindas låt var verkligen inte en av Johan´s bästa låtar. Och Ola gjorde inget scenframträdande som man fastna för. Och hans låt måste jag lyssna mer på. Och meningen är ju att fastna för en låt direkt. Jag bytte fram och tillbaka och insåg tillslut att det fick bli ola oså kudne Linda få komma till 2a chansen. Men tji fick jag.

Kvällens sömntablett gick till 2a chansen och slog ut Linda. Salem som jag inte helelr gilla fick flest röster under kvällen. Jag satt och gapa men ändå var jag inte förvånad. Delad reaktion typ.
Ola gick till final och Jessica till 2a chansen. Så nu får jag hoppas att hon går vidare därifrån.

Anders Ekborg då? Gillar hans röst men inte låten. Så enkelt var det.
Så här ser min lista ut för kvällen.

1. Jessica Andersson
2. Ola
3. Linda
4. Anders Ekborg
5. Pain of salvation
6. Salem al fakir
7. Jenny Silver
8. Frispråkarn


Jag har i allafall hittat 3nya låtar som jag kommer införskaffa sen :)



Vidare till globen, Salem och Ola

angelica
2010-02-07 @ 00:55:11
URL: http://thisisgelii.blogg.se/

sv. tack^^ bilden är lite fail men men ^^ den e snyggare i värkligheten




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0