Hösten är här med råge

Folk har olika åsikt när hösten börjar. Jag själv anser att den börjar när turlistan för bussarna ändras från sommartid till vintertid. Vilket skedde 23e augusti här. Innan dess (augusti) är det sensommar för mig. och det känns nästan som han där uppe (Gud, fågel, träd eller vad som helst) håller med mig för idag var det riktigt höst väder. Kallt, regnit, blåsigt och trötthetframkallande. Det kvittade om vi var ute eller inne på jobbet idag. Lika depprimerande i allafall. Dock inte lika kallt inne. På vintern kan det bli kallt inne. så om jag ska sitta ner för att kolla barnen så brukar jag sätta mig och luta mig mot ellementet. Det är skönt :)

Idag har Tobias försökt få mig att gå upp i vikt ;) Han var hem på sin rast och hämtade en tårta han hade bakat som han bjöd oss på. Väldigt god var den. Den äter jag gärna igen. Jag kände faktiskt lite smak trotts förkylningen :)

En på jobbet tyckte vi borde ha en brasa på jobbet. Jag kunde se det framför mig. Men vad mysigt det skulle vara att sitta på en fäll/mjukmatta med ett glas vin (cola går oxå bra, vin var bara ett exempel)och en filt runt om sig. Myspys :) Eller ligga ner och läsa en bok med drickat framför brasan. Blev lite till mig här nu :P



Fångarna på fortet i kväll igen. Lets dance mot Idol. Hade jag fått välja deltagare där så hade lagen sett helt annorlunda ut :P Men då ska jag slänga av mig alla kläder (Intresse ekorren antektar) och krypa ner i soffan under täcket med en kopp te och mysa lite. Snora lite för mig själv. Kanske ta ett bad innan. Ta hand om mig själv lite.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0