Mobbad 15-åring får ingen hjälp

Detta är inget ovanligt. För vanligt snarare. Och jag är inte ett dugg förvånad att rektorn har en helt annan syn på det hela. Någon borde slå rektorn i huvet så att människan fattar problemen. Jag mins när jag var liten och väldigt mobbad. Då sa rektorn *Det finns ingen mobbing på min skola'
Det är det mest korkade en rektor kan säga. Det finns mobbing på ALLA skolor.
Läste denna artikeln
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1952645/mobbad-15-aring-far-ingen-hjalp
Och det fick mig att bli flyförbannad.

Visst vi får inte veta alla detaljer. Kan ju hända att killen blivit utsatt för mer än det sägs här.
Rektorn kanske är feg eller blundar. Men det är lätt att säga att det är sekretessbelagt.
Rektorn kanske är rädd för mobbarna.
En sak är säker. Den här rektorn är en dålig förebild
Johan
2010-04-15 @ 15:55:03

Det tråkiga med mobbning är att det tyvärr måste finnas hur illa det än låter :( det är en del av vår natur tyvärr. Det är vår natur att skydda oss själva. Det är ett skydd mot vår rädlsa och någon kommer bli drabbad. Ett barn som mobbar kan själv bvara mobbad, kanske av sin familj och tar ut det på en svagare person som i sin tur oxå kan o ev kommer ta ut det på någon kompis som är svagare än han/hon.



Mobbning har alltid funnits i djurlivet och vi är djur även om vi inte vill förstå det. Man mobbade ut de svaga i en flock så de starka kunde överleva bla lba... det är vad denna skit handlar om...

Samma som krig, det kommer aldrig bli fred så länge människan och dess makt o ego existerar och det ligger oxå i vår natur... Det är alltså ett inlärt överlevnadsbetéende som vi inte kan ta bort. Men dock kan man placera om den som blir mobbad för den kommer absolut inte må bättre om man tar bort mobbarna... Men sen är det inte alls så enkelt att ta bort en person från sina vänner heller.

Dock kan man ju se om man kan hjälpa de som mobbar då det faktiskt är de som har problem.

Tiia
2010-04-15 @ 16:50:24
URL: http://hush.blogg.se/

Fy fan sager jag bara. Jag har sjalv ocksa varit mobbad och vet hur det ar. Nagon borde banka lite vett i den dar rektorn.

Maria
2010-04-15 @ 17:06:29
URL: http://mariachen.blogg.se/

Jag håller inte med dig Johan. Mobbing ska inte behövas finnas. Jag vet att vi aldrig kan bli av med all mobbing men vi kan försöka minska den

Mikkis
2010-04-15 @ 21:32:18
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Sjukt! Jäääävligt sjukt!

sophie
2010-04-16 @ 17:54:31
URL: http://miloo.se/sophie

när jag var yngre blev jag mobbad. rektorn och skolsköterskan rekommenderade mig till BUP (barn- och ungdomspsyk) och sa att jag inbillade mig... så går det till i sverige!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0