Nära nära

I går var jag iväg till körskolan. Jag var nervös eftersom det hade hänt en sak dagen innan.

I torsdags var jag nära att hamna i en bussolycka. Jag satt på 4an på väg ner till stan där jag skulle byta buss för att ta mig till jobbet. På väg ner för backen nere i centrum händer något. Vi var snart framme där jag skulle hoppa av. Vi skulle bara ner för backen och svänga in på gatan nedanför. Men vid svängen hände det. Chauffören försökte svänga, kom upp på trottoaren. Åkte ner från trottoaren och fortsatte övergatan rakt mot 2an som stod på sin busshållsplats på andra sidan gatan.

Min chaufför skrek. Folk på bussen flämtade. Chauffören i 2an stirrade på oss. Hur mycket än våran chaufför försökte så fick han inte stopp på bussen. Den gled på snön rakt mot 2an. Jag bara stirra och tänkte att nu smäller det. Plötsligt stannar min buss. Våran chaufför andas ut och medelar oss att det skiljde bara nån cm mellan bussarna. Så nära var det att det smälde. Det där hade kunnat gå riktigt illa.

Och det satt fortfarande i när jag var på väg till körskolan i går. Jag berättade för min körskolelärare vad som hade hänt så han skulle förstå om det gick åt skogen den här dagen. När lektionen är slut och jag är på väg till bussen så är jag för första gången nöjd med en körning. Det hade gått riktigt bra.

Idag är all snö borta. Jag avskyr snö men den hade sin ljuspunkt me att det blev ljusare ute.

I kväll är det Dansbandskampen som gäller. Heja Date :)
Ring och rösta på dem. 099-220 05 och du kan börja ringa klockan 20.00

angelica
2009-11-08 @ 22:32:20
URL: http://thisisgelii.blogg.se/

sv: tack tack

angelica
2009-11-08 @ 23:00:57
URL: http://thisisgelii.blogg.se/

ja^^ jag känner att detta kan bli nått bra:) jag kan så långt på mig å honom

Tiia
2009-11-09 @ 15:27:43
URL: http://hush.blogg.se/

Tur att det gick bra iaf.

Anonym
2009-11-12 @ 15:17:03

Var har den snö varit som du, och bussen, gled runt på?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0