Lördag

Det var 2 trötta saker som satt på tåget mot Sundsvall i lördags den 30e maj. Framme vid 11 och knalla direkt till fisktorget.
Vi skulle få vara där ett bra tag men det var så fint väder så ingen skada där inte.
Denna dagen tävlade Sundsvall mot Östersund. Tävlingen handlade om att bli det största fika staden.
Jag är en förädare ;)
Det var skit gott kaffe. Nästan så jag funderar på att köpa hem ett paket. Jag dricker aldrig kaffe hemma.
Tiia dök upp en sväng oxå sötnosen. Så man fick heja på henne när vi ändå var i hennes stad.

   

Stina berättade för Fredrik som var programledare (Bolibopa Fredrik) att jag var från Östersund. Det tyckte han om. Så när det var dax att filma igen så att det även visades på storbilds tvn i Östersund så står han vid mig och ger mig micken.

Fredrik: Vad heter du?
Jag: Maria
Fredrik: Kommer ifrån?
Jag: Östersund
Fredrik: Ha där fick ni Östersund.

Ha ha vill inte veta vad de i Östersund tänkte då.



Snubben som filmade tyckte tydligen att det var väldigt kul att filma Stina hela tiden ha ha.
Det var inte hela tiden som det visades från Sundsvall till Östersund utan en hel del visades bara för oss i Sundsvall oxå.
Folk måste väll ha trott att kameran fastnat ha ha. Tog kort på han men tänker inte lägga upp den. Tänker inte utsätta han för det ;) Tog föresten i allafall 2 bilder på han. På ena bilden ser det ut som han skäms ha ha. Passande ;)

Såg Sebastian gå hit och dit. Var länge sedan jag såg han nu. 2,5 år sedan och det var i Göteborg. Jag hade turen då att han var där när jag var och hälsade på Hummern.
Han sjöng 3 låtar. 1 från varje skiva. Efteråt gick jag fram till han. Vi hade snackat lite på facebook nån dag innan. Han e tydligen bra på namn för när han skulle signera åt mig så skrev han lätt ner mitt namn utan att fråga först. Förbaskat trevlig kille det där.
Något jag gillar e att jag omvänt Stina. Förr tålde hon inte Sebbe. Fanns en låt hon tyckte var bra med han. Men jag avskyr ju Carola men gillar 2 låtar med henne så. Jag gav inte upp och gud vad irriterad hon blev när hon hela tiden fick Do what youre told i huvet. Med tiden så började d släppa lite och hon lovade att ge han en chans o följa med o sen han live. Blev av i Sundsvall. Hon är numera omvänd ;)

 

När vi kom hem med tåget så körde pappa hem oss en snabbis så vi kunde fixa till oss innan han körde oss till dansen. Date skulle spela i Aspås. Eller Apsås som jag och Stina säger. Intärnt skämt ;)
Inte så jätte mycket folk eftersom studenten var på intågande så alla hade fullt upp med det.
Grabbarna var bra som vanligt. och de hade en extra på scen idag. De kallade honom för Tim´s personliga assistent. Tims sista spelning var det oxå så det blev ett långt hej då efteråt.
Spelningen slutade typ 01.10 och vi kom inte därifrån fören 02.00
Oooops ha ha. Jag var en aningen röd i ansiktet. Troligen solen som tagit under dagen.
Föresten, Peter har verkligen ben, woow :P Han hade på sig shorts efteråt

Men en bra dag var det :)

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0