Hemma

Kom hem i måndags men har inte bloggat. Har haft lite och tänka på så det har helt enkelt inte blivit av.

Var ju ner till Mikkis och direkt när jag hoppade av tåget så åkte vi till min gamla stad. Har inte varit där sedan jag flytta typ. Kändes konstigt att vara tillbaka där. Där jag upplevt mardrömmen. Jag är glad att jag tog mig ur den. Och jag är glad att jag hade med mig Mikkis medans vi var där. Vi mötte upp Molle och hennes kille för att äta en bit ihop. Vi gick till en resturang som jag ofta var på när jag bodde i Karlstad. De hade gjort om där, lite tråkigt men pizzan var fortfarande lika god. Mums. Det märktes att det var första gången jag träffa Molle och Matte. Det kunde bli lite tyst ibland men om man bortser från det så gick det bra och jag träffar dem gärna igen. Gilla dem båda. Speciellt Molle. Jisses vad söt den tjejen är :) ännu sötare live än på kort. När vi sagt hej då till dem så åkte vi runt lite. Sen när vi lämnat Karlstad så tog Mikkis med mig till en sjö. Jag höll på att somna i bilen på väg dit. Men hade åkt tåg sedan 6 på morgonen o var framme strax efter 15. Och sen flera timmar i Karlstad. Inte konstigt att jag var trött. Det var i allafall mysigt att stå och titta ut över sjön.
Sen åkte vi och handlade innan vi åkte hem till henne. Första gången jag är där.

   


Dagen därpå så åkte vi och badade. Vi flöt omkring där i sjön och pratade och pratade. Och vi kom tillslut på att vi borde åka så vi hinner göra oss i ordning för dansen. Det var ju en bit att åka dit. Men dansen blev inte som vanligt. Casper mailade Mikkis o frågade om vi kunde tänka oss att sälja åt dem den kvällen och det sa vi ja till. Så den kvällen blev man arbetskamrat med Eric (deras ljudtekniker). Men det var mest jag som stod och sålde av oss. Mikkis fastnade med en kamera ha ha. Men kvällen var bra. Eric var ett gentleman och bjöd på dricka o ville även bjuda på kaffe och hjälpte till att öppna flaskorna osv ;) Vi kom hem 6.45 morgonen därpå. Snaaark. Mikkis mamma hade funderat på att efterlysa oss ha ha. Oss eller bilen?

   


Dagen därpå så var det skit väder. Hela Storfors såg ut att regna bort. Vi bestämde oss för att ha en slödag och mysa i Mikkis säng och se på film. 4 filmer blev det med lite snaks. Legally blonde 2, Ice age 2, Saw 3 & 4 blev filmerna vi såg. En salig blandning ;) Hade jag stannat en dag till så hade jag föreslagit att vi skulle ta en tur till Örebro. Mikkis diggar den stan. Nästa gång ska hon få visa mig den :) Har bara varit där en lite sväng för många år sedan. Om jag inte räknar de gånger jag åkt igenom där me buss.

Dagen därpå så skulle jag åka hem. Jag ville inte det. Jag trivdes där nere med Mikkis.
När jag skulle kliva på tåget så blev jag fövirrad. Det stod Karlstad på tåget. Men då skulle jag ju inte me den. Men i sista sekunden såg jag en annan dörr på samma vagn som det stor Stockholm på. Tänk om jag inte hoppat på griståget. Ja gris var ordet. Var stökigt och äkligt i den vagnen. 

I Stockholm så skulle jag vänta i 3 timmar så jag låste in mina saker och tog mig en promenad. Jag gick o gick i det vackra vädret och hamnade någonstans som jag inte varit förut. Sluta med att jag gick in på ett cafe. Lite trist att fika ensam men vad göra :)
Sen knalla jag tillbaka till tågstationen och fixade färdkost till den långa resan hem.

Mikkis, jag kommer gärna och hälsar på dig igen :) Och enligt din mamma så var jag ju välkommen tillbaka ;)

   
Molle
2009-07-22 @ 23:37:23
URL: http://mollemichelledee.blogg.se/

Aaaaw vad snäll du är ^^ Kan säga det samma om dig :D Trodde inte att du skulle vara så lång som du var ^^ Men sen så är jag inte så långa själv haha :D kram!

Tiia
2009-07-23 @ 00:49:44
URL: http://hush.blogg.se/

Molle trodde att du inte skulle vara så lång som du är :-D

Jag trodde inte att Mikkis skulle vara så kort som hon är innan jag träffade henne :-D

Jag trodde hon skulle vara runt 170

Mikkis
2009-07-23 @ 16:13:35
URL: http://musse83.blogg.se/

Hey läng/kortis påhopp hahahaha ;P De va kul att du kom gumman o de vart ju ej som man tänkt sej direkt men för min del vart de bättre iaf hehe ;) Synd bara de va så pissväder på söndagen så vi ej kunde bada igen eller åkt till Örebro o grillat mm. Men en mysdag me massa filmer va mycke trevligt de me :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0